Bal Antibiyotik Olursa

Dr. Özlem Ak İkinci
27/10/2014 - 10:31

Lund Üniversitesi’ndeki araştırmacılar denenen pek çok tedaviye rağmen iyileştirilemeyen bir atın bacağındaki yarayı bal arısının midesinden alınan 13 laktik asit bakterisinin kullanıldığı farklı bir tedaviyle iyileştirmeyi başardı.

Taze bal binlerce yıldır hastalıklara karşı kullanılıyor. Taze balda bulunan laktik asit bakterileri, mikroplara karşı etkili çok sayıda madde üretiyor. Laktik asit bakterilerinin, laboratuvarda aynı ortama konduklarında, hastalık yapan bakterilerin hepsini etkisiz hale getirdiği görüldü. Uzmanlar bu eski tedavi yöntemini yeni bir düzeye taşıdıklarını ve canlı laktik asit bakterilerinin bu tedavinin anahtar bileşeni olduğunu söylüyor. Bu başarılı denemenin tıp dünyasının küresel antibiyotik direnci probleminin üstesinden gelmesine yardımcı olacağı düşünülüyor. Araştırma ekibinin bir sonraki adımı iyileşmeyen yaraları olan insanlarda denemelere başlamak.

Laktik asit bakterileri kullanılan tedavide iyileşme süresi 8 gün ila 3 hafta arasında değişiyor. Bu süre içerisinde süreğen tüm yaralar iyileşiyor. Lund Üniversitesi’nden Alejandra Vasquez aslında çalışmalarının erken dönemlerinde bu kadar iyi sonuçlar beklemediklerini, ama keşiflerinin artık antibiyotiğe alternatif olabileceğini düşündüklerini belirtiyor.

Geçmişte yapılan araştırmalar, yüksek tansiyonun hafif bilişsel bozukluklar ve demansla ilişkilendirilebileceğini göstermişti. Peki, bu doğru mu?

İnsan gözüne farklı kaynaklardan yayılan (örneğin Güneş, yapay aydınlatmalar, ekranlar) belirli dalga boylarında ışınlar ulaşır.

ABD ve Çin’de çalışan bir grup araştırmacı, vücuttaki tüm organları ve dokuları aynı anda bir saniye kadar kısa bir süre içinde görüntülemeye imkân veren bir sistem geliştirdi.

Obezitenin ve beslemenin uyku sağlığı üzerine etkilerine gelin yakından bakalım.

Bacağı kırılan bir atın iyileşmesi mümkün olmadığı için vurulduğunu filmlerde görmüş olabilirsiniz. Atlardaki kemik kırıklarının iyileşmesi küçük boyuttaki hayvanlardakinden ve insanlardakinden çok daha zordur. Çünkü atlar çok ağır (kütleleri 1 tona yaklaşabilir) ve büyük hayvanlardır.

Dünya nüfusunun 2050’de 10 milyara ulaşması bekleniyor. Dolayısıyla besin olarak tükettiğimiz tarım ürünlerine olan ihtiyaç her geçen gün artıyor.

ABD ve Fransa’da çalışan bir grup bilim insanı sağlıklı insanlarla sağlıklı olmayan insanların tükettikleri besinleri karşılaştırıp sağlıklı beslenmeye dair sorulara cevap bulmaya çalıştı.

Gece yatarken, sabah uyanır uyanmaz, yolda yürürken veya ders çalışırken akıllı telefonunuzu sık sık kontrol ediyor musunuz? Günlük alışkanlıklarımızdan biri olduğu düşünülse de ekran bağımlılığı teknolojik gelişmelerin beraberinde getirdiği yeni bir hastalık olabilir.

Vücudumuzu mikroorganizma adı verilen gözle görülemeyecek kadar küçük trilyonlarca canlı ile paylaştığımızı biliyor muydunuz?

Yapılan bir araştırma ikizlerin toplumun genelinden daha uzun yaşadığını gösteriyor.