Bal Antibiyotik Olursa

Dr. Özlem Ak İkinci
27/10/2014 - 10:31

Lund Üniversitesi’ndeki araştırmacılar denenen pek çok tedaviye rağmen iyileştirilemeyen bir atın bacağındaki yarayı bal arısının midesinden alınan 13 laktik asit bakterisinin kullanıldığı farklı bir tedaviyle iyileştirmeyi başardı.

Taze bal binlerce yıldır hastalıklara karşı kullanılıyor. Taze balda bulunan laktik asit bakterileri, mikroplara karşı etkili çok sayıda madde üretiyor. Laktik asit bakterilerinin, laboratuvarda aynı ortama konduklarında, hastalık yapan bakterilerin hepsini etkisiz hale getirdiği görüldü. Uzmanlar bu eski tedavi yöntemini yeni bir düzeye taşıdıklarını ve canlı laktik asit bakterilerinin bu tedavinin anahtar bileşeni olduğunu söylüyor. Bu başarılı denemenin tıp dünyasının küresel antibiyotik direnci probleminin üstesinden gelmesine yardımcı olacağı düşünülüyor. Araştırma ekibinin bir sonraki adımı iyileşmeyen yaraları olan insanlarda denemelere başlamak.

Laktik asit bakterileri kullanılan tedavide iyileşme süresi 8 gün ila 3 hafta arasında değişiyor. Bu süre içerisinde süreğen tüm yaralar iyileşiyor. Lund Üniversitesi’nden Alejandra Vasquez aslında çalışmalarının erken dönemlerinde bu kadar iyi sonuçlar beklemediklerini, ama keşiflerinin artık antibiyotiğe alternatif olabileceğini düşündüklerini belirtiyor.

Rochester Teknoloji Enstitüsünde çalışan Nicholas Conn, Karl Schwarz ve David Borkholder, konjestif kalp yetmezliği hastaları için yararlı olacak bir klozet oturağı geliştirdi. Çeşitli ölçüm cihazlarıyla donatılmış oturak, henüz semptomlar ortaya çıkmadan hastanın sağlığındaki bozulmaları tespit edebiliyor.

Ergenlik dönemi bilişsel, fiziksel ve duygusal olarak çok hızlı değişimler geçirdiğimiz, kendine has özellikleri olan bir dönemdir. Peki, bu dönemde beslenme konusunda nelere dikkat etmek gerekiyor?

Prof. Dr. Ramazan Akdemir ile üç boyutlu yazıcıyla üretilen eriyebilen damar stenti projesi üzerine bir söyleşi gerçekleştirdik.

“Her şeyin azı karar çoğu zarar” denir. Bu söz bağışıklık sistemimiz için de geçerli olabilir. Çünkü bağışıklık sisteminin aşırı aktif olması otoimmün hastalıklara (öz bağışıklık hastalıkları) sebep olabiliyor.

Sindirim sistemimizi yakından tanıyıp yiyeceklerin vücudumuza girdikten sonra hangi süreçlerden geçtiğini ve nasıl enerjiye dönüştüğünü öğrenmek i

Stanford Üniversitesi Tıp Fakültesinde çalışan bir grup araştırmacı, sağlıklı hücrelere zarar vermeden kanserli hücreleri öldürmeye imkân veren bir yöntem geliştirdi. Dr. Hokyung K. Chung ve arkadaşlarının Prof. Dr. Michael Z. Lin önderliğinde yaptığı araştırmanın sonuçları Science’ta yayımlandı.

Geçmişte yapılan araştırmalar, yüksek tansiyonun hafif bilişsel bozukluklar ve demansla ilişkilendirilebileceğini göstermişti. Peki, bu doğru mu?

İnsan gözüne farklı kaynaklardan yayılan (örneğin Güneş, yapay aydınlatmalar, ekranlar) belirli dalga boylarında ışınlar ulaşır.

ABD ve Çin’de çalışan bir grup araştırmacı, vücuttaki tüm organları ve dokuları aynı anda bir saniye kadar kısa bir süre içinde görüntülemeye imkân veren bir sistem geliştirdi.

Obezitenin ve beslemenin uyku sağlığı üzerine etkilerine gelin yakından bakalım.