Türünün Tek Örneği Bir Gökcismi Bulundu

Dr. Mahir E. Ocak
30/10/2017 - 17:04

Hubble Uzay Teleskobu’yla gözlemler yapan bir grup araştırmacı, Asteroit Kuşağı’ndaki bir gökcisminin sıradışı özelliklere sahip olduğunu belirledi. Bilimsel yazında 288P olarak adlandırılan gökcismi birbirinin etrafında dönen iki asteroitten oluşuyor. Üstelik kuyrukluyıldızlar gibi uzun bir kuyruğu ve parlak bir koması (bir kuyrukluyıldızın çekirdeğini çevreleyen gaz katmanı) var. 288P’nin aynı zamanda kuyrukluyıldız olarak da sınıflandırılan tek asteroit çifti olduğu belirtiliyor.

Araştırmacılar 288P’yi Eylül 2016’da günberi konumuna (Güneş’e en yakın olduğu konuma) yaklaşırken gözlemlemiş. Görüntülerde gökcisminin tek parça olmadığı, birbirinin etrafında dönen, yaklaşık aynı büyüklükte iki asteroitten meydana geldiği görülüyor. Asteroitlerin arasındaki mesafe yaklaşık 100 kilometre. Araştırmacılar, asteroit çiftinin yaklaşık 5000 yıl önce meydana gelen bir parçalanma sonucunda oluştuğunu tahmin ediyor.

Astrobiyologlar, Güneş Sistemi’nin erken dönemlerinde Güneş günümüzdekinden daha soğuk olmasına rağmen Dünya’nın sıcak kalabilmesinin sebebinin atmosferdeki metan gazı olabileceğini belirledi.

Yaşama elverişli bölge ifadesi ötegezegen araştırmalarında sıklıkla kullanılan bir terimdir. Bir ötegezegende Dünya’dakine benzer yaşam biçimlerinin oluşabilmesi için gezegenin yörüngesinin tamamının yaşama elverişli bölgenin içinde kalması gerekir.

Günümüzde kullanılan uzay roketlerinin en güçlüsü olan SpaceX’e ait Falcon Heavy ilk deneme uçuşunu gerçekleştirmek üzere, 6 Şubat’ta Türkiye saati ile 23.45’te ABD’deki Kennedy Uzay Üssü’nden başarıyla fırlatıldı.

TÜBİTAK Bilim ve Toplum Daire Başkanlığı tarafından organize edilen "2018 Uluslararası İnsansız Hava Araçları Yarışması", 20 – 23 Eylül 2018 tarihinde Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı (T3) işbirliği ile İstanbul Grand Airport’a ait yerleşkede gerçekleştirilecek.

Bilimsel çalışmalar, Uluslararası Uzay İstasyonu’nda (ISS) çalışan astronotların vücut sıcaklığının normalin üzerine çıktığını gösteriyor.

1 Şubat’ta, dolunay evresinden yeni ayrılan Ay ve Aslan Takımyıldızı’nın en parlak yıldızı Regulus gökyüzünde birbirine yakın görünecek.

Avrupa Uzay Ajansı (ESA) tarafından 67P Churyumov-Gerasimenko kuyrukluyıldızının üzerine indirilen Rosetta uzay aracı, kuyrukluyıldızın çekirdeğinin kütlece %40’ını organik maddelerin oluşturduğunu keşfetti.

Günümüzde Mars’a insanlı yolculuklar planlanıyor. Ancak yakın zamanlarda yapılan bir araştırmaya göre Mars’a seyahat edecek astronotlar muhtemelen pek bir şey hatırlamayacak.

NASA’nın Kepler uzay aracı yüzeyinde suyun sıvı halde bulunabileceği, Dünya’ya benzer gezegenler arıyor.

İnsanlar, evreni keşfetme hayallerini hayata geçirmeye başladıklarından beri, Dünya’nın dışında da izler bırakıyor.