Türünün Tek Örneği Bir Gökcismi Bulundu

Dr. Mahir E. Ocak
30/10/2017 - 17:04

Hubble Uzay Teleskobu’yla gözlemler yapan bir grup araştırmacı, Asteroit Kuşağı’ndaki bir gökcisminin sıradışı özelliklere sahip olduğunu belirledi. Bilimsel yazında 288P olarak adlandırılan gökcismi birbirinin etrafında dönen iki asteroitten oluşuyor. Üstelik kuyrukluyıldızlar gibi uzun bir kuyruğu ve parlak bir koması (bir kuyrukluyıldızın çekirdeğini çevreleyen gaz katmanı) var. 288P’nin aynı zamanda kuyrukluyıldız olarak da sınıflandırılan tek asteroit çifti olduğu belirtiliyor.

Araştırmacılar 288P’yi Eylül 2016’da günberi konumuna (Güneş’e en yakın olduğu konuma) yaklaşırken gözlemlemiş. Görüntülerde gökcisminin tek parça olmadığı, birbirinin etrafında dönen, yaklaşık aynı büyüklükte iki asteroitten meydana geldiği görülüyor. Asteroitlerin arasındaki mesafe yaklaşık 100 kilometre. Araştırmacılar, asteroit çiftinin yaklaşık 5000 yıl önce meydana gelen bir parçalanma sonucunda oluştuğunu tahmin ediyor.

Model uydu yarışması CanSat Competition 2018’de Bülent Ecevit Üniversitesi grizu-263 takımı ikinci oldu.

Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı (T3 Vakfı) tarafından düzenlenen TEKNOFEST İstanbul Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali 20-23 Eylül 2018 tarihlerinde, İstanbul Yeni Havalimanı Yerleşkesi'nde gerçekleştiriliyor.

TÜBİTAK 20-23 Eylül’de İstanbul Yeni Havaalanı’nda düzenlenen TEKNOFEST’te bilim ve teknoloji severler ile buluşuyor.

2009 yılında Beta Pictoris adlı yıldızın etrafında Jüpiter’den yedi kat daha büyük kütleli bir gezegen keşfedilmişti. 2018 yılının başında uzaya amacı bu sistemi gözlemek olan bir uydu fırlatıldı.

Astronomy & Astrophysics dergisinde yayımlanan araştırmaya göre  TRAPPIST-1 yıldızının yaşanabilir bölgesinin içinde yer alan üç gezegende suyun bulunması mümkün.

Ay ve Boğa Takımyıldızı’nın en parlak yıldızı Aldebaran 2 Eylül’ü 3 Eylül’e bağlayan gece birbirine çok yakın görünecek.

TÜBİTAK tarafından bu yıl üçüncüsü düzenlenen Uluslararası İnsansız Hava Araçları Yarışması 20-23 Eylül’de İstanbul 3. Havalimanı’nda gerçekleştirilecek. Yarışmaya yurt içinden 294, yurt dışından 18 takım başvurdu.

TÜBİTAK Uzay Teknolojileri Araştırma Enstitüsü’nde (TÜBİTAK UZAY) üretim ve test süreçleri devam eden Hall Etkili İtki Motoru Geliştirme Altyapı Projesi (HALE) projesi ürünü olan itki motorunun işlevsel ve performans testleri geçen ay gerçekleştirildi.

Avrupa Uzay Ajansı’na (ESA) ait Mars Express uzay aracı tarafından elde edilen veriler Mars’ın güney kutbunun derinlerinde sıvı halde su bulunduğuna işaret ediyor.

NASA, Güneş’i incelemek amacıyla yeni bir sondayı 12 Ağustos'ta uzaya gönderdi. Sondanın görevini başarıyla yerine getirebilmesi için aşırı yüksek sıcaklıklarla baş etmesi gerekecek.