Uluslararası Uzay İstasyonu’ndan Nil Nehri

Dr. Tuba Sarıgül
16/12/2015 - 11:28

NASA

Afrika kıtası boyunca kıvrılmış bir yol gibi uzanan Nil Nehri’nin bu görüntüsü Eylül ayında Uluslararası Uzay İstasyonu’nda görev yapan astronot Scott Kelly tarafından çekildi. Fotoğrafta parlak sarı ışıklar insanların yoğun olarak yaşadığı alanları gösterirken, uzayın karanlığında parlayan soluk renklerdeki halka Dünya’nın atmosferinden yayılan ışıklardan kaynaklanıyor.

Fotoğrafta Kızıldeniz’in ardında görülen Nil Nehri, Afrika kıtasının yaşam kaynaklarından biri. Nehrin etrafı boyunca yayılan parlak ışıklar Nil’in insan yerleşimlerini nasıl etkilediğini gösteriyor.

Fotoğrafı çeken astronot Scott Kelly bir yıllık görev için uzayda bulunuyor. 27 Mart’ta Uluslararası Uzay İstasyonu’na ulaşan Scott Kelly’nin 3 Mart 2016’da Dünya’ya dönmesi planlanıyor. 342 günlük uzay görevi, insan vücudunun uzun süreli uzay görevlerinde nasıl tepki vereceği konusunda bilim insanlarına önemli bilgiler sağlayabilir.

Model uydu yarışması CanSat Competition 2018’de Bülent Ecevit Üniversitesi grizu-263 takımı ikinci oldu.

Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı (T3 Vakfı) tarafından düzenlenen TEKNOFEST İstanbul Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali 20-23 Eylül 2018 tarihlerinde, İstanbul Yeni Havalimanı Yerleşkesi'nde gerçekleştiriliyor.

TÜBİTAK 20-23 Eylül’de İstanbul Yeni Havaalanı’nda düzenlenen TEKNOFEST’te bilim ve teknoloji severler ile buluşuyor.

2009 yılında Beta Pictoris adlı yıldızın etrafında Jüpiter’den yedi kat daha büyük kütleli bir gezegen keşfedilmişti. 2018 yılının başında uzaya amacı bu sistemi gözlemek olan bir uydu fırlatıldı.

Astronomy & Astrophysics dergisinde yayımlanan araştırmaya göre  TRAPPIST-1 yıldızının yaşanabilir bölgesinin içinde yer alan üç gezegende suyun bulunması mümkün.

Ay ve Boğa Takımyıldızı’nın en parlak yıldızı Aldebaran 2 Eylül’ü 3 Eylül’e bağlayan gece birbirine çok yakın görünecek.

TÜBİTAK tarafından bu yıl üçüncüsü düzenlenen Uluslararası İnsansız Hava Araçları Yarışması 20-23 Eylül’de İstanbul 3. Havalimanı’nda gerçekleştirilecek. Yarışmaya yurt içinden 294, yurt dışından 18 takım başvurdu.

TÜBİTAK Uzay Teknolojileri Araştırma Enstitüsü’nde (TÜBİTAK UZAY) üretim ve test süreçleri devam eden Hall Etkili İtki Motoru Geliştirme Altyapı Projesi (HALE) projesi ürünü olan itki motorunun işlevsel ve performans testleri geçen ay gerçekleştirildi.

Avrupa Uzay Ajansı’na (ESA) ait Mars Express uzay aracı tarafından elde edilen veriler Mars’ın güney kutbunun derinlerinde sıvı halde su bulunduğuna işaret ediyor.

NASA, Güneş’i incelemek amacıyla yeni bir sondayı 12 Ağustos'ta uzaya gönderdi. Sondanın görevini başarıyla yerine getirebilmesi için aşırı yüksek sıcaklıklarla baş etmesi gerekecek.