Uzaya Gönderilen En Uzun Roket Hangisidir?

İbrahim Özay Semerci
02/12/2014 - 09:07

Şu ana kadar uzaya gönderilen en uzun roket Satürn V’tir. 1967-1973 yılları arasında 13 kez uzaya gönderilen Satürn V’in uzunluğu 110,6 metredir. 2,8 milyon kg’lık ağırlığıyla aynı zamanda uzaya gönderilen en ağır ve en güçlü roket olma özelliklerine de sahip Satürn V, NASA’nın insanlı ay keşifleri için yürüttüğü Apollo ve Skylab projelerinde kullanılmıştır.

Günümüzde 37.000’den fazla gönüllü, teleskoplar tarafından kaydedilen görüntüleri inceleyerek yeni gökcisimlerinin keşfedilmesinde profesyonel gökbilimcilere yardımcı oluyor. Bugüne kadar amatör gökbilimcilerin yardımıyla milyonlarca keşif yapıldı.

Gökbilimciler ilk kez bir karadeliğin doğumuna tanıklık etti. Güneş Sistemi’ne 22 milyon ışık yılı uzaklıktaki NGC 6946 gökadasındaki N6946-BH1 yıldızı ölürken bir karadelik oluştu.

Üç ayrı uzay teleskobuyla yapılan gözlemler sonucunda Güneş Sistemi’nin en büyük üçüncü cüce gezegeni 2007 OR10’un bir uyduya sahip olduğu belirlendi.

Jüpiter gözlemi için en uygun dönem yakın zamanda geçmiş olsa da, Jüpiter’i haziran ayında da gözlemlemek mümkün.

​Yaklaşık yüz yıl önce Ay'a yolculuk bir bilim kurgu filmine konu olmuştu, ama bu hayal 65 yıl sonra gerçeğe dönüştü. Şimdi de yıldızlara yolculuk...

NASA’nın Kepler uzay aracı yüzeyinde suyun sıvı halde bulunabileceği, Dünya’ya benzer gezegenler arıyor.

Mayıs ayı, nisanda olduğu gibi, Jüpiter gözlemi için uygun fırsatlar sunuyor. Jüpiter’i ay boyunca güneşin batışından sonra doğu-güney yönünde ufkun üzerinde gözlemleyebilirsiniz.

2004 yılından beri Satürn ve uyduları hakkında bilgi toplayan NASA’ya ait uzay aracı Cassini’nin görevi sonlanmak üzere. Uzay aracı 21 Nisan’da Satürn’ün uydusu Titan’ın 127. ve son kez yakınından geçti.

Evren genişliyorsa neden Samanyolu ve Andromeda’nın çarpışabileceği öngörülüyor?

Dijital (sayısal) fotoğraf makineleri yaşamımızın ayrılmaz bir parçası haline geldi. Peki, basit bir dijital fotoğraf makinesiyle bile çok güzel gökyüzü fotoğrafları çekebileceğinizi biliyor musunuz?