Metallerden Enerji Alan Robotlar

ABD’den bir grup araştırmacı robotlar ve benzeri elektronik cihazların enerji ihtiyacına çare olabilecek bir tür “metal hava yiyici” (MAS) geliştirmişler.

Biyolojiden Esinlenilerek Geliştirilen Beton

Bir grup araştırmacı, canlı organizmalardan esinlenerek betonun daha dayanıklı hâle gelmesini sağlayan bir polimer üretti.

Enerji Tüketmeden Soğutan Yüzey Kaplaması

Bir grup araştırmacı yeryüzünün en sıcak ortamlarında bile hayatta kalmayı başarabilen bir böcek türünden ilham alarak bir soğutucu yüzey kaplaması geliştirdi.

Meteoritlerin Ekvator Bölgesine Çarpma Olasılıkları Daha Yüksek

İngiltere’deki Manchester Üniversitesinden bir grup araştırmacı, matematiksel hesaplamalar yaparak uzaydan gelen kayaç parçalarının Dünya üzerinde nerelere düştüğünü tespit etmeye çalıştı.

Katlanabilir Mayın Dedektörü: OZAN

Dünya’ya En Yakın Karadelik Keşfedildi

Bir grup gökbilimci Dünya’ya 1000 ışık yılı uzaklıkta bir karadelik keşfetti.

Yerli Nanofiber Maske Filtresi Üretildi

N95-N99/FFP2-FFP3 maskelerin, parçacıkların geçirgenliğini engelleyen nanofiber filtreleri TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi Malzeme Enstitüsü tarafından üretildi.

Çevre Dostu Millî Elektrikli Tren

İlk defa 1800lü yıllarda ortaya çıkan elektrikli trenlerde, kömür ya da petrol ürünlerinin kullanıldığı geleneksel

Spor

2022 FIFA Dünya Kupası’nın Üçüncü Stadyumu Açıldı

2022 FIFA Dünya Kupası’na ev sahipliği yapacak Katar’da turnuvanın üçüncü ve en büyük stadyumu olan Eğitim Şehri Stadyumu tamamlandı.

Sayfalar