Gökbilim ve Uzay

Mars’ın Güney Kutbunun Derinlerinde Sıvı Halde Su Bulundu

Avrupa Uzay Ajansı’na (ESA) ait Mars Express uzay aracı tarafından elde edilen veriler Mars’ın güney kutbunun derinlerinde sıvı halde su bulunduğuna işaret ediyor. Dr. R. Orosei ve arkadaşlarının yaptığı araştırmanın sonuçları Science’ta yayımlandı.

Dr. Tolga Çukur, Ulusal Manyetik Rezonans Araştırma Merkezi’ni Anlatıyor

Ulusal Manyetik Rezonans Araştırma Merkezi (UMRAM), ülkemize medikal ve biyomedikal görüntüleme altyapısı sağlamak, var olan sistemleri geliştirmek ve araştırmacılara çalışmalarını yürütmeleri için imkân sağlamak üzere kuruldu. Dr. Tolga Çukur, Ulusal Manyetik Rezonans Araştırma Merkezi’ni Anlatıyor.

Yemeğimde Bakteri mi Var?

Alışverişlerde vaktimizin çoğu gıda reyonlarında hangi ürünün daha sağlıklı olduğuna karar vermekle geçiyor. Kimi zaman doğru kararlar veriyor kimi zamansa “Acaba gerçekten ne yiyoruz?” sorusuyla eve dönüyoruz.

En Beğenilen “Doğal Oluşumlar” Fotoğrafları

Bilim Genç Fotoğraflar köşesinde haziran ayında objektiflerinizi çevrenizde gördüğünüz doğal oluşumlara odaklamanızı istemiştik.

Gökbilim ve Uzay

Güneş’e Yolculuk

NASA, Güneş’i incelemek amacıyla yeni bir sondayı 12 Ağustos'ta uzaya gönderdi. Sondanın görevini başarıyla yerine getirebilmesi için aşırı yüksek sıcaklıklarla baş etmesi gerekecek.

Alternatif Enerjili Araç Yarışları'nda Final Heyecanı - 12 Ağustos 2018

Alternatif Enerjili Araç Yarışları'nda 2. Gün - 11 Ağustos 2018

Alternatif Enerjili Araç Yarışları'nda 1. Gün - 10 Ağustos 2018

Eğlenceli ve Güvenli Bir Doğa Yürüyüşü İçin İpuçları

Güvenli ve rahat bir doğa yürüyüşü için yürüyüşümüzü ve doğaya uyum sağlamamızı kolaylaştıracak bazı ekipmanlara ihtiyaç duyarız. Yanımıza almamız gereken malzemeler doğa yürüyüşünün günübirlik mi, konaklamalı mı olacağına göre değişebilir.

Sayfalar

Okumadım Demeyin!

• Biyoloji
    Örümcek Ağları ve Elektrik

Oxford Üniversitesi'nin Zooloji Bölümü’nde çalışan araştırmacılar, örümcek ağlarının, üzerlerindeki yapışkan maddelerin elektriksel özellikleri...

• Malzeme Bilimi
    Çelikten Daha Güçlü Ahşap Malzeme

Yakın zamanlarda ABD’deki Maryland Üniversitesi’nde çalışan Prof. Dr. Liangbing Hu ve öğrencileri ahşabı yoğunlaştırmak için yeni bir yöntem geliştirdi.

• Gökbilim ve Uzay
    İki Nötron Yıldızının Birleşmesi Sonucu Oluşan Kütleçekimsel Dalgalar Keşfedildi

17 Ağustos 2017’de ABD’deki LIGO ve İtalya’daki Virgo dedektörleri kütleçekimsel dalga sinyalleri tespit etti. Kütleçekimsel dalgalardan yaklaşık 2 saniye sonra NASA’nın Fermi Gama Işını Uzay Teleskobu aynı doğrultuda kısa süreli gama ışını patlaması gözlemledi.

• Teknoloji
    Yapay Örümcek İpeği

Örümceklerin ağ örerken ürettikleri ipek doğadaki en güçlü malzemelerden biridir.