Skip to content Skip to navigation

2018-2019 Dönemi TÜBİTAK 4004, 4005 ve 4007 Destek Programları

Bilim Genç
15/10/2018 - 14:05

TÜBİTAK’ın bilim kültürünün ve iletişiminin toplumda yaygınlaştırılmasını amaçlayan 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları, 4005 Yenilikçi Eğitim Uygulamaları ve 4007 Bilim Şenlikleri Destekleme Programı proje başvuruları başladı. TÜBİTAK Bilim ve Toplum Daire Başkanlığı Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğü tarafından yürütülen programların başvuruları 03 Eylül - 18 Ekim 2018 tarihleri arasında http://bilimtoplum-pbs.tubitak.gov.tr adresinden yapılabilir.

4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı ile bilimin toplum ile buluşturulmasını ve toplumda yaygınlaştırılmasını sağlamak amacıyla desteklenen projelerde bilimsel olguların görsel anlatım ve etkileşimli uygulamalar aracılığıyla anlaşılır bir biçimde aktarılması, böylece gençlerin merak etme, araştırma, sorgulama ve öğrenme isteklerinin teşvik edilmesi hedefleniyor.

4005 Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı ile eğitmenlere kendi alanlarında eğitim ve öğretime özgü yenilikçi yaklaşım, strateji, yöntem ve teknikleri kazandıracak etkileşimli faaliyetlerin desteklenmesi amaçlanıyor. Böylece eğitmenler, öğrencilerin öğrenme isteklerini artırmaya, olumlu tutum geliştirmelerine ve öğrencilerde ilgi ve merak uyandırmaya yönelik bilgi ve becerilerini geliştirme imkânı bulabiliyor.

4007 Bilim Şenlikleri Destekleme Programı ile bilim kültürünün ve iletişiminin toplumda yaygınlaştırılması amacıyla, katılımcılarda çeşitli bilim dallarında farkındalık oluşturan, katılımcıların bilimsel bilgiye ve bilim insanına yönelik bakış açılarının olumlu yönde gelişmesini sağlayan ve katılımcılara bilimsel düşünme becerilerini kazandıran etkileşimli faaliyetlerin desteklenmesi hedefleniyor.

Bu çağrı döneminde “akıllı üretim sistemleri” ve “sanayide dijital dönüşüm”e yönelik öğrenme ortamlarının oluşturulmasına katkı sağlayacak projelere ek puan verilebilmesi amacıyla düzenleme yapıldı.

Ayrıca toplumda bilim, teknoloji ve yenilikçilik kültürünün gelişmesi ve yerleşmesi amacıyla;

  • Araştırma altyapısı kapsamında belirtilen birimler,
  • Ar-Ge ve tasarım merkezleri,
  • Teknoloji geliştirme bölgeleri,
  • Bilim merkezleri,
  • Teknoloji transfer ofisleri

platformları ile iş birliği içinde gerçekleştirilecek projelere ek puan verilebilecek.

 

İlgili İçerikler

Sosyal Bilimler

Bilim Genç Fotoğraflar köşesinde mayıs ayında objektiflerinizi pencerenizden gördüklerinize odaklamanızı istemiştik. Bu süreçte #BenimPenceremden etiketiyle Bilim Genç’te paylaştığınız fotoğraflar Bilim Genç ekibi tarafından değerlendirildi.

Sosyal Bilimler

Herkes sözlü veya yazılı sınavlarda bir miktar kaygı yaşayabilir, bu doğal bir duygudur. Ancak sınav kaygısı bazen çok şiddetlidir ve bu durum sahip olduğumuz bilgileri etkili bir şekilde kullanmakta zorlanmamıza ve sınavdaki performansımızın düşmesine neden olabilir.

Sosyal Bilimler

Atalarımız “Söz uçar, yazı kalır” demiş. Bu yüzden de bildikleri ve bilinmesini istedikleri şeyleri yazıya geçirmişler.

Sosyal Bilimler

Kitaplarınızı raflara dizerken nasıl bir yol izliyorsunuz?

Sosyal Bilimler

Bilim Genç olarak Doç. Dr. Berk Canberk ile eğitimde yapay zekâ konusu üzerine bir söyleşi gerçekleştirdik.

Sosyal Bilimler

Bilim Genç Fotoğraflar köşesinde nisan ayında objektiflerinizi evinize odaklamanızı istemiştik. Oylamalar sonucunda nisan ayının en beğenilen fotoğrafı Esra Pınarbaş’a ait Balkonumdan Manzaralar olarak belirlendi. 

Sosyal Bilimler

Bilim Genç olarak mayıs ayında objektiflerinizi pencerenizden gördüklerinize odaklamanızı istiyoruz.

Sosyal Bilimler

Bu etkinliğimizde origami ile lale yapıyoruz. Öte yandan lalenin nereden geldiğini, kelimenin kökenini ve kültürümüzdeki yerini merak ediyorsanız sizin için derlediğimiz bilgilere göz atabilirsiniz.

Sosyal Bilimler

Yakın zamanda yapılan bir araştırma yanlış bilimsel bilgilerin de internette yayıldığını gösteriyor.

Sosyal Bilimler

Geçtiğimiz aralık ayında Çin’in Wuhan şehrinde ortaya çıkan yeni tip koronavirüs, dünya çapında bir salgına dönüştü.