Skip to content Skip to navigation

Ankara’nın İlk Oyun Kodlama Yarışması

Bilim Genç
27/10/2017 - 16:27

1939 yılında eğitim öğretime başlayan Cebeci Ortaokulu, devlet okulları arasında Ankara genelinde ilk kez oyun kodlama yarışmasının yapılmasına öncülük etti. “Oyunumu Kodluyorum” adıyla düzenlenen yarışma TÜBİTAK’ın yanı sıra EBA (Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Mehmet Ruşen'nin katkılarıyla), Hacettepe Stem & Maker Lab, Roketsan, Havelsan gibi kurumların desteğiyle yapıldı. Yarışmada öğrencilerin günümüzde önemli bir pazar haline gelen “oyun” konusunda tasarlama becerilerinin geliştirilmesi amaçlandı.

13 Mart 2017 – 12 Mayıs 2017 tarihleri arasında Ankara genelinde eğitim öğretime devam eden ortaokul öğrencilerinden, en fazla üç kişiden oluşan bir ekip kurarak danışman öğretmenlerinin gözetiminde kendi oyunlarını tasarlamaları istendi. Kodlama projeleri 23 Mayıs tarihinde jüri tarafından görsellik, etkili ve doğru anlatım, kurgu, teknik kalite boyutları dikkate alınarak puanlandırıldı.

Yarışmaya Türkiye genelinden 136 öğrenci 92 (28 tanesi Ankara dışından) kodlama projesi ile başvuru yaptı.

Birincilik ödülünü Yenimahalle Orhan Cemal Fersoy Ortaokulu’ndan “Korkunun Ardındaki Dünya” ile Mustafa Işık danışmanlığında Mirza Karakaya ve Abdullah Yaman;

İkincilik ödülünü Etimesgut Erzurumlu İbrahim Hakkı Ortaokulu’ndan “Adventures Of Roboco” ile Ebru Öcal danışmanlığında Onur Erdali, Umut Akgül ve Utku Şeref;

Üçüncülük ödülünü ise Çankaya 27 Aralık Lions Ortaokulu’ndan “Hard Car Parking” ile A. Şeyma Dinçal danışmanlığında Faruk Buğra Kıratoğlu, Ahmet Furkan Körpe ve Mustafa Kavan kazandı.

Yarışma sonuncunda birinci olan ekibe 3000 TL, danışman öğretmene 1000 TL; ikinci olan ekibe 2100 TL, danışman öğretmene 750 TL; üçüncü olan ekibe 1500 TL, danışman öğretmene 500 TL ödül verildi.

 

İlgili İçerikler

Bilgisayar ve İnternet

Yapay zekâ teknolojisi hastalıkların doğru ve erken teşhisinde doktorlara yardımcı olabilir.

Bilgisayar ve İnternet

TÜBİTAK’ın kamu kurumlarında açık kaynaklı yazılımlar ve teknolojilerinin yaygınlaştırılması ve bu konulardaki farkındalığın artırılması için bu yıl üçüncüsünü düzenleyeceği Kamu Açık Kaynak Konferansı 25-26 Ekim 2017 tarihleri arasında Ankara Congresium'da gerçekleştirilecek.

Bilgisayar ve İnternet

Hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olan bilgisayarların nasıl çalıştığı birçoğumuz için karmaşık bir bulmaca gibidir. Bu inanışın doğru olmadığını düşünen Minnesota Üniversitesi’nden Paul Boswell, çocuklara ve yetişkinlere programlamayı eğlenceli bir şekilde öğretmek için bir oyun geliştirdi.

Bilgisayar ve İnternet

Spor karşılaşmalarında genellikle çoğunluğun favorisi olan bir taraf vardır. Bu değerlendirme, takımın ya da oyuncunun performansına göre yapılır.

Bilgisayar ve İnternet

Tesla’nın otomatik pilot kazasını inceleyen ABD’nin Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu'nun raporu, kazadan önceki 37 dakika boyunca sistemin sürücüyü ellerini direksiyon üzerinde tutması için yedi kez uyardığını gösteriyor.

Bilgisayar ve İnternet

Günümüzde hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olan kişisel bilgisayarlar 1980’li yılların başından itibaren kullanılmaya başlandı.

Bilgisayar ve İnternet

Günümüzde çevreyle ilgili problemler arasında en önemlilerinden biri olan hava kirliliği özellikle sanayileşmiş şehirlerde yaşayan insanlar için tehlike oluşturuyor.

Bilgisayar ve İnternet

Çoğumuz kullandığımız monitörlerde çözünürlük, renk kalitesi gibi unsurları ön planda tutarken e-spor tutkunlarının derdi bambaşka.

Bilgisayar ve İnternet

TÜBİTAK’ın üniversite öğrencileri arasında düzenlediği proje yarışmasının final sergisi 22 Ekim 2016 tarihinde...

Bilgisayar ve İnternet

Son yıllarda ortaya çıkan ve fidye yazılım (ransomware) adı verilen kötü amaçlı yazılımlar birçok kişinin ve kuruluşun kâbusu olmuş durumda.