Skip to content Skip to navigation

Ankara’nın İlk Oyun Kodlama Yarışması

Bilim Genç
27/10/2017 - 16:27

1939 yılında eğitim öğretime başlayan Cebeci Ortaokulu, devlet okulları arasında Ankara genelinde ilk kez oyun kodlama yarışmasının yapılmasına öncülük etti. “Oyunumu Kodluyorum” adıyla düzenlenen yarışma TÜBİTAK’ın yanı sıra EBA (Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Mehmet Ruşen'nin katkılarıyla), Hacettepe Stem & Maker Lab, Roketsan, Havelsan gibi kurumların desteğiyle yapıldı. Yarışmada öğrencilerin günümüzde önemli bir pazar haline gelen “oyun” konusunda tasarlama becerilerinin geliştirilmesi amaçlandı.

13 Mart 2017 – 12 Mayıs 2017 tarihleri arasında Ankara genelinde eğitim öğretime devam eden ortaokul öğrencilerinden, en fazla üç kişiden oluşan bir ekip kurarak danışman öğretmenlerinin gözetiminde kendi oyunlarını tasarlamaları istendi. Kodlama projeleri 23 Mayıs tarihinde jüri tarafından görsellik, etkili ve doğru anlatım, kurgu, teknik kalite boyutları dikkate alınarak puanlandırıldı.

Yarışmaya Türkiye genelinden 136 öğrenci 92 (28 tanesi Ankara dışından) kodlama projesi ile başvuru yaptı.

Birincilik ödülünü Yenimahalle Orhan Cemal Fersoy Ortaokulu’ndan “Korkunun Ardındaki Dünya” ile Mustafa Işık danışmanlığında Mirza Karakaya ve Abdullah Yaman;

İkincilik ödülünü Etimesgut Erzurumlu İbrahim Hakkı Ortaokulu’ndan “Adventures Of Roboco” ile Ebru Öcal danışmanlığında Onur Erdali, Umut Akgül ve Utku Şeref;

Üçüncülük ödülünü ise Çankaya 27 Aralık Lions Ortaokulu’ndan “Hard Car Parking” ile A. Şeyma Dinçal danışmanlığında Faruk Buğra Kıratoğlu, Ahmet Furkan Körpe ve Mustafa Kavan kazandı.

Yarışma sonuncunda birinci olan ekibe 3000 TL, danışman öğretmene 1000 TL; ikinci olan ekibe 2100 TL, danışman öğretmene 750 TL; üçüncü olan ekibe 1500 TL, danışman öğretmene 500 TL ödül verildi.

 

İlgili İçerikler

Bilgisayar ve İnternet

Sinemada görsel efekt tasarımının sınırları her gün genişliyor. Bizi şaşırtan görüntüleri teknolojik gelişmelerin yaratıcı beyinlere sunduğu olanaklar sayesinde izleyebiliyoruz.

Bilgisayar ve İnternet

TÜBİTAK BİLGEM Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü tarafından lise ve üniversite öğrencilerine yönelik düzenlenen kriptoloji yaz okulları başvuruları 6 Ağustos’a kadar devam ediyor.

Bilgisayar ve İnternet

Özellikle gençlerin yakından takip ettiği, çevrimiçi bir ortam olarak tanımlanan sosyal medya adeta dijital dünyamız haline geldi. Gençler gün boyu -hatta geceleri- sosyal medya aracılığı ile sosyal ilişkiler kuruyor, bilgi ediniyor ve çeşitli konularda paylaşımlarda bulunuyor. Peki, sosyal medyayı bu kadar yoğun kullanmanın, sağladığı çeşitli faydaların yanı sıra, olumsuz etkileri de olabilir mi?

Bilgisayar ve İnternet

Bir grup araştırmacı, yakın zamanlarda Science Advances’ta yayımladıkları bir makalede yapay zekâ yardımıyla çok hızlı bir biçimde yeni metalik camlar tasarlamayı ve üretmeyi başardıklarını açıkladı.

Bilgisayar ve İnternet

Çocuklar nesneleri evirip çevirerek, tutup bırakarak ya da itip çekerek oyunlar oynar. Bu, küçük yaşlardan itibaren fiziksel dünyayı keşfetmelerinin bir yoludur. İşte şimdi Google’a ait DeepMind’dan ve California Üniversitesi’nden araştırmacılar tarafından eğitilen bir yapay zekâ uygulaması bu tür bir oyun davranışının ilk aşamalarını sergiliyor.

Bilgisayar ve İnternet

Ankara Altındağ Cebeci Ortaokulu tarafından bu yıl 2.’si düzenlenen “Oyunumu Kodluyorum Yarışması”nın ödül töreni 12 Nisan 2018 tarihinde Ankara’da gerçekleştirildi. Geçtiğimiz yıl yalnızca Ankara’daki okulların katıldığı yarışmada bu yıl Türkiye genelinden birçok okul yer aldı.

Bilgisayar ve İnternet

2 Nisan’da başlayan 23. Ulusal Ortaokul Bilim Olimpiyatları ve 26. Ulusal Bilim Olimpiyatları birinci aşama sınavı başvuruları 24 Nisan’da sona eriyor.

Bilgisayar ve İnternet

ABD’de bulunan Brain of Things adlı bir şirket “robot ev” adını verdikleri apartman daireleri üzerinde çalıştıklarını duyurdu. Bu daireler çok yoğun olarak algılayıcılarla, otomatik aksesuar ve cihazlarla donatılıyor.

Bilgisayar ve İnternet

Zekâ genel anlamda kavrama, öğrenme, problem çözme, planlama gibi bilişsel özelliklerin kapasitesi olarak tanımlanabilir. Bilgisayarlara bu yeteneklerin kazandırılması olarak nitelendirebileceğimiz yapay zekâ önemli bir araştırma alanı.

Bilgisayar ve İnternet

Bugün ülkemizde internet kullanımının 25. yıl dönümü. 12 Nisan 1993’te TÜBİTAK ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nin (ODTÜ) iş birliği ile başlatılan TR-NET projesi kapsamında 64 Kbps kapasiteli bir kiralık hat kullanılarak ODTÜ ile ABD’deki Ulusal Bilim Vakfı Ağı (NSFNet) arasında ilk internet bağlantısı kuruldu.