Dalgıçlar Suya Nasıl Girer?

Dr. Bülent Gözcelioğlu
26/11/2014 - 15:10

Dalgıçlar suya girerken güvenli bir biçimde dalabilmek için üzerlerindeki ağır malzemelerden dolayı çeşitli teknikler kullanır. Kıyıdan yürüyerek suya girilecekse, tüm malzemeler kuşanıldıktan sonra geri geri yürünerek suya girilir ve uygun derinliğe ulaşılınca yüzme pozisyonuna geçilir. Tekneden dalış yapılacaksa, atlama platformunda sıçramadan ileriye doğru geniş bir adım atılarak ayaküstü şekilde suya girilir. Böylece hem malzemelerin bir yerlere takılması önlenir hem de dalgıcın üzerindeki ağırlık dalgıca zarar vermez. Eğer küçük bir bottan suya girilecekse, botta ağaya kalkmak ve dengede durmak zor olacağından, botun kenarından denize sırtüstü atlanır. Böylece tüpün ağırlığı ilk olarak suya girer ve vücuda bir zarar vermez. Tüm suya giriş tekniklerinde amaç dalgıcın güvenli biçimde suya girmesini sağlamaktır.

Spor

Bir grup bilim insanının yakın zamanlarda Amerikan Kimya Derneği’nin 254. toplantısında sunduğu araştırma sonuçlarına göre, insanların bağırsak florasındaki bir bakteri türü atletlerin performansını önemli ölçüde artırıyor.

Spor

Kalıtımın insanların fiziksel performansı üzerinde önemli etkileri olduğu biliniyor. Bugüne kadar yapılan araştırmalar 200’den fazla genin fiziksel performansla ilişkili olduğunu gösteriyor.

Spor

Olimpiyatlardaki rekorları ve madalyaları ile yakından tanıdığımız Michael Phelps’in onu diğer yüzücülerden ayıran bir özelliği var.

Spor

Isınma hareketleri kalbi ve dolaşım sistemini aşama aşama hızlandırarak vücudu fiziksel egzersize hazırlar. Isınma hareketleri sırasında...

Spor

İlk Olimpik Türk Pentatlet İlke Özyüksel ile sizler için keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik.

Spor

İnsanlar “rahatsız, bunaltıcı, güzel görünmüyor, saçlarım dağılıyor” gibi nedenlerle kask takma konusunda isteksiz davranabiliyor.

Spor

Milli güreşçimiz, olimpiyat şampiyonu Taha Akgül ile Bilim Genç okurları için kısa bir söyleşi gerçekleştirdik.

Spor

Milli güreşçimiz Rıza Kayaalp ile Bilim Genç okurları için kısa bir söyleşi gerçekleştirdik.

Spor

Bilim Genç Kafe’nin yeni konuğu yayın kurulu üyemiz “Doğadaki İnsan” Serdar Kılıç.

Spor

İnsanoğlunun nefesini tutarak suyun altına ilk ne zaman girdiği bilinmemekle birlikte, bunun yaklaşık 5000 yıl önce olduğu tahmin ediliyor.