Dünyanın En Uzun Yaşayan Hayvanı Hangisidir?

Dr. Tuba Sarıgül
26/04/2016 - 17:03

Dünyanın en yaşlı hayvanının yumuşakça şubesi çift kabuklu sınıfının bir üyesi olan Arctica islandica olduğu düşünülüyor. Ancak Ming adı verilen bu deniz canlısı 2006 yılında 507 yaşındayken öldü. Ming 2006 yılında Atlas Okyanusu’nun İzlanda’ya yakın bölümlerinde İngiliz araştırmacılar tarafından bulunmuştu. Ancak standart uygulamada olduğu gibi geminin dondurucusuna koyulduğunda öldü.

Bu canlıların yaşam sürelerinin çok uzun olmasının sırrı hücrelerinde saklı. Hücresel membranların yapısındaki yağların yükseltgenmesi sonucu açığa çıkan zararlı kimyasal maddelerin hücrelerin yaşlanmasını hızlandırdığı düşünülüyor. Arctica islandica’da ve uzun ömürlü başka canlılarda ise hücrelerin yaşlanmasından sorumlu olan kimyasal maddelerin açığa çıktığı bu süreç daha yavaş gerçekleşiyor. Bu canlıların uzun süre yaşamalarının metabolizmalarının yavaş olmasıyla ilişkili olabileceği de düşünülüyor.

Aslında en ilkel hayvan türü olarak kabul edilen sünger teknik olarak en uzun yaşayan hayvan. Bazı sünger türlerinin 15 bin yıl yaşayabileceği düşünülüyor. Süngerler çok hücreli organizmalar olmalarına rağmen bildiğimiz anlamda dokuları, organları ve kas hücresi, sinir hücresi gibi özelleşmiş hücreleri yok.

Son yıllarda birçok hayvan türünün yok olduğunu ya da nesillerinin tükenmek üzere olduğunu biliyoruz.

Aslında bütün ağaçlar yapraklarını döker. Ağaçların yapraklarını dökme zamanları türlerine ve hava koşullarına bağlı olarak değişir.

Dünya üzerinde yaşayan en büyük hayvan mavi balinadır (Balaenoptera musculus).

Yassı balıklar adlarını vücutlarının yassı olmasından dolayı alırlar. Deniz tabanında kum gibi yumuşak zeminli yerlerde yaşayan bu canlılar, vücut yapıları nedeniyle kum üzerinde fark edilmeden hayatlarını devam ettirebilirler. Yassı balıklar onları ilginç kılan bir özelliğe sahip: göz göçü.

Atmosferin ısınmasına sebep olan ve sera gazları olarak adlandırılan gazlardan biri de karbondioksit (CO2).

Mikro fotoğrafçılık yarışması Nikon Small World 2017’nin kazananları belli oldu.

Oxford Üniversitesi'nin Zooloji Bölümü’nde çalışan araştırmacılar, örümcek ağlarının, üzerlerindeki yapışkan maddelerin elektriksel özellikleri...

ABD’deki Duke Üniversitesi’nde çalışan bir grup araştırmacı, bakterileri sentetik bir genle programladı. Genin kodladığı protein, bakteri kolonisine dağılıyor ve koloninin civardaki inorganik maddeleri toplamasını sağlıyor.

Oklu kirpiler, kemiriciler takımının üyeleri olup bilinen kirpilerden farklıdırlar. Otçul olarak beslenirler ve daha iridirler. Tarım alanlarına herhangi bir zarar vermezler ve tek başlarına...

Dünyanın en uzun ağacı Kaliforniya Sekoya Ulusal Parkı’nda bulunan 115,7 metre uzunluğunda, servigiller familyasının sahil sekoyası türünden bir ağaç olan Hyperion.