Gizemli Karadelikleri Görüntüleyen Astrofizikçimiz Prof. Dr. Feryal Özel'le Söyleşi

Ayşenur Okatan
28/01/2020 - 09:49

Nisan 2019’da ilk kez bir karadeliği doğrudan görüntülemeyi başaran 200 kişilik ekipte yer alan Prof. Dr. Feryal Özel ile Bilim Genç ekibi olarak bir söyleşi gerçekleştirdik.

Prof. Dr. Feryal Özel, İstanbul’da Üsküdar Amerikan Lisesinden mezun olduktan sonra Columbia Üniversitesinde fizik ve uygulamalı matematik alanlarındaki eğitimini dereceyle tamamladı. Yüksek lisansını Danimarka’da Niels Bohr Enstitüsünde fizik üzerine, doktorasını ise ABD’de Harvard Üniversitesi’nde astrofizik üzerine yaptı.

Prof. Dr. Feryal Özel hâlen Arizona Üniversitesinde astronomi ve fizik profesörü olmasının yanı sıra NASA Astrofizik Komitesi Başkanlığı, NASA Lynx Uzay Teleskobu Bilim ve Teknik Ekibi Başkanlığı ve Olay Ufku Teleskobu Bilim Konseyi ve Modelleme ve Analiz Çalışma Grubu Başkanlığı görevlerini yürütüyor.

İngiltere’deki Manchester Üniversitesinden bir grup araştırmacı, matematiksel hesaplamalar yaparak uzaydan gelen kayaç parçalarının Dünya üzerinde nerelere düştüğünü tespit etmeye çalıştı.

Bir grup gökbilimci Dünya’ya 1000 ışık yılı uzaklıkta bir karadelik keşfetti.