Güçlü Kemikler İçin Daha Fazla Egzersiz

Dr. Mahir E. Ocak
29/12/2014 - 09:23

Cambridge Üniversitesi’nde çalışan araştırmacıların Proceedings of the National Academy of Sciences (USA)’da yayımladıkları araştırma sonuçları, yerleşik hayata geçişle birlikte insanların kemiklerinin zayıfladığını gösteriyor. Araştırmacılar, bu durumu yerleşik hayat tarzına sahip insanların avcı-toplayıcı atalarına göre çok daha hareketsiz olmasına bağlıyor.

Timothy M. Ryan ve Colin N. Shaw, çalışmaları sırasında 7000 yıl önce yaşamış avcı-toplayıcılar ile 700 yıl önce yaşamış çiftçilerin kemiklerini karşılaştırmış. Sonuçlar avcı-toplayıcıların kemiklerinin %20 daha kuvvetli olduğunu gösteriyor. Araştırmacılar, bu durumun herhangi bir anatomik sebebe bağlanamayacağını belirtiyor. Avcı-toplayıcıların daha güçlü kemiklere sahip olması, yiyecek ararken çok fazla hareket etmeleri ile ilişkilendiriliyor. Tarımla uğraşan insanların atalarına göre daha hareketsiz olması ise kemiklerinin zayıf olmasına neden oluyor. Bu durum günümüzde de geçerli.

Araştırmacılara göre güçlü kemiklere sahip olmak için egzersiz yapmak, iyi beslenmekten daha önemli. Özellikle erken yaşlarda kemikleri güçlendirerek ileri yaşlarda görülmesi muhtemel kemik erimelerinin önüne geçilebilir.

Pek çok hastalığın tedavisinde antibiyotikler kullanılıyor. Ancak aşırı kullanım zararlı da olabiliyor. Çünkü antibiyotikler sadece hastalık yapan bakterilere değil yararlı bakterilere de -örneğin sindirime yardımcı olan bakterilere de- zarar verebiliyor.

Uçmak insanların çoğuna büyük keyif verir. Ancak yerden yükselmek insan fizyolojisi üzerinde çeşitli etkilere yol açar. Dış kulak ile orta kulak arasında yer alan kulak zarı, uçuş sırasındaki  basınç değişikliklerinden etkilenen en önemli yapıdır.

Bir grup araştırmacının yaptığı çalışmalar plasentadan elde edilmiş, Cdx2 olarak adlandırılan kök hücrelerin kalp krizi geçirmiş farelerde yeniden sağlıklı kalp hücrelerine dönüşebildiğini gösterdi.

Yakın zamanda doktora gittiyseniz hastane duvarlarında şöyle bir uyarı ile karşılaşmış olabilirsiniz: “Doktorunuza antibiyotik yazması için ısrar etmeyin”. Peki, bu uyarı neden yapılıyor? Neden antibiyotik kullanıyoruz? Antibiyotikler tehlikeli mi? Gelin, bu soruların cevaplarına birlikte bakalım.

Rochester Teknoloji Enstitüsünde çalışan Nicholas Conn, Karl Schwarz ve David Borkholder, konjestif kalp yetmezliği hastaları için yararlı olacak bir klozet oturağı geliştirdi. Çeşitli ölçüm cihazlarıyla donatılmış oturak, henüz semptomlar ortaya çıkmadan hastanın sağlığındaki bozulmaları tespit edebiliyor.

Ergenlik dönemi bilişsel, fiziksel ve duygusal olarak çok hızlı değişimler geçirdiğimiz, kendine has özellikleri olan bir dönemdir. Peki, bu dönemde beslenme konusunda nelere dikkat etmek gerekiyor?

Prof. Dr. Ramazan Akdemir ile üç boyutlu yazıcıyla üretilen eriyebilen damar stenti projesi üzerine bir söyleşi gerçekleştirdik.

“Her şeyin azı karar çoğu zarar” denir. Bu söz bağışıklık sistemimiz için de geçerli olabilir. Çünkü bağışıklık sisteminin aşırı aktif olması otoimmün hastalıklara (öz bağışıklık hastalıkları) sebep olabiliyor.

Sindirim sistemimizi yakından tanıyıp yiyeceklerin vücudumuza girdikten sonra hangi süreçlerden geçtiğini ve nasıl enerjiye dönüştüğünü öğrenmek i

Stanford Üniversitesi Tıp Fakültesinde çalışan bir grup araştırmacı, sağlıklı hücrelere zarar vermeden kanserli hücreleri öldürmeye imkân veren bir yöntem geliştirdi. Dr. Hokyung K. Chung ve arkadaşlarının Prof. Dr. Michael Z. Lin önderliğinde yaptığı araştırmanın sonuçları Science’ta yayımlandı.