Skip to content Skip to navigation

Mekanik Bilgisayar Oyunu

Dr. Tuba Sarıgül
16/08/2017 - 16:42

Turing Tumble

Hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olan bilgisayarların nasıl çalıştığı birçoğumuz için karmaşık bir bulmaca gibidir. Bu inanışın doğru olmadığını düşünen Minnesota Üniversitesi’nden Paul Boswell, çocuklara ve yetişkinlere programlamayı eğlenceli bir şekilde öğretmek için bir oyun geliştirdi. Turing Tumble isimli oyunda (oyunun ismi modern bilgisayarların babalarından biri kabul edilen Alan Turing tarafından geliştiren Turing makinesine vurgu yapıyor) yeterince büyük bir oyun tahtası kullanırsanız sıradan bir bilgisayarın yapabileceği her şeyi yapabilirsiniz.

Turing Tumble temel olarak bir oyun tahtası, mavi ve kırmızı renkte bilyeler ve altı farklı şekle sahip akıllı parçadan oluşuyor.

 

Oyunda amaç oyun tahtasının üst kısmındaki bilyeleri istenilen şekillerde tahtanın alt kısmında toplamak.

 

Başlangıçta kırmızı bilyeler oyun tahtasının üst kısmının sağ tarafına, mavi bilyeler ise sol tarafına yerleştiriliyor. Oyun bir bilyenin düşmesiyle başlıyor. Altı farklı şekildeki akıllı parçalar bilyelerin aşağıya inerken hangi yolu izleyeceğini belirliyor. Oyun tahtasının altında ise sağda ve solda olmak üzere hareket edebilen iki kol bulunuyor. Akıllı parçalara çarpıp yön değiştirerek aşağı inen bilye, sol taraftaki kola çarparsa üst kısımdan yeni bir mavi bilye serbest kalıyor. Eğer bilye sağ taraftaki kola çarparsa bu durumda yukarıdan yeni bir kırmızı bilye aşağı düşmeye başlıyor.

Oyunla birlikte verilen kitapçıkta basitten karmaşığa farklı zorluk derecelerine sahip hedefler var. Farklı şekillerdeki akıllı parçalardan uygun olanlar, uygun yerlere yerleştirilerek bu hedefler gerçekleştirilmeye çalışılıyor.

Turing Tumble projesinin hayata geçebilmesi için gerekli olan kaynak Kickstater platformunda toplanmaya çalışılıyor.

İlgili İçerikler

Bilgisayar ve İnternet

1939 yılında eğitim öğretime başlayan Cebeci Ortaokulu, devlet okulları arasında Ankara genelinde ilk kez oyun kodlama yarışmasının yapılmasına öncülük etti. “Oyunumu Kodluyorum” adıyla düzenlenen yarışma TÜBİTAK’ın yanı sıra EBA, Hacettepe Stem & Maker Lab, Roketsan, Havelsan gibi kurumların desteğiyle yapıldı.

Bilgisayar ve İnternet

TÜBİTAK’ın kamu kurumlarında açık kaynaklı yazılımlar ve teknolojilerinin yaygınlaştırılması ve bu konulardaki farkındalığın artırılması için bu yıl üçüncüsünü düzenleyeceği Kamu Açık Kaynak Konferansı 25-26 Ekim 2017 tarihleri arasında Ankara Congresium'da gerçekleştirilecek.

Bilgisayar ve İnternet

Spor karşılaşmalarında genellikle çoğunluğun favorisi olan bir taraf vardır. Bu değerlendirme, takımın ya da oyuncunun performansına göre yapılır.

Bilgisayar ve İnternet

Tesla’nın otomatik pilot kazasını inceleyen ABD’nin Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu'nun raporu, kazadan önceki 37 dakika boyunca sistemin sürücüyü ellerini direksiyon üzerinde tutması için yedi kez uyardığını gösteriyor.

Bilgisayar ve İnternet

Günümüzde hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olan kişisel bilgisayarlar 1980’li yılların başından itibaren kullanılmaya başlandı.

Bilgisayar ve İnternet

Günümüzde çevreyle ilgili problemler arasında en önemlilerinden biri olan hava kirliliği özellikle sanayileşmiş şehirlerde yaşayan insanlar için tehlike oluşturuyor.

Bilgisayar ve İnternet

Çoğumuz kullandığımız monitörlerde çözünürlük, renk kalitesi gibi unsurları ön planda tutarken e-spor tutkunlarının derdi bambaşka.

Bilgisayar ve İnternet

TÜBİTAK’ın üniversite öğrencileri arasında düzenlediği proje yarışmasının final sergisi 22 Ekim 2016 tarihinde...

Bilgisayar ve İnternet

Son yıllarda ortaya çıkan ve fidye yazılım (ransomware) adı verilen kötü amaçlı yazılımlar birçok kişinin ve kuruluşun kâbusu olmuş durumda.

Bilgisayar ve İnternet

Günümüzde bilgiye ulaşmak amacıyla interneti yoğun olarak kullanıyoruz.