Skip to content Skip to navigation

Mekanik Bilgisayar Oyunu

Dr. Tuba Sarıgül
16/08/2017 - 16:42

Turing Tumble

Hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olan bilgisayarların nasıl çalıştığı birçoğumuz için karmaşık bir bulmaca gibidir. Bu inanışın doğru olmadığını düşünen Minnesota Üniversitesi’nden Paul Boswell, çocuklara ve yetişkinlere programlamayı eğlenceli bir şekilde öğretmek için bir oyun geliştirdi. Turing Tumble isimli oyunda (oyunun ismi modern bilgisayarların babalarından biri kabul edilen Alan Turing tarafından geliştiren Turing makinesine vurgu yapıyor) yeterince büyük bir oyun tahtası kullanırsanız sıradan bir bilgisayarın yapabileceği her şeyi yapabilirsiniz.

Turing Tumble temel olarak bir oyun tahtası, mavi ve kırmızı renkte bilyeler ve altı farklı şekle sahip akıllı parçadan oluşuyor.

 

Oyunda amaç oyun tahtasının üst kısmındaki bilyeleri istenilen şekillerde tahtanın alt kısmında toplamak.

 

Başlangıçta kırmızı bilyeler oyun tahtasının üst kısmının sağ tarafına, mavi bilyeler ise sol tarafına yerleştiriliyor. Oyun bir bilyenin düşmesiyle başlıyor. Altı farklı şekildeki akıllı parçalar bilyelerin aşağıya inerken hangi yolu izleyeceğini belirliyor. Oyun tahtasının altında ise sağda ve solda olmak üzere hareket edebilen iki kol bulunuyor. Akıllı parçalara çarpıp yön değiştirerek aşağı inen bilye, sol taraftaki kola çarparsa üst kısımdan yeni bir mavi bilye serbest kalıyor. Eğer bilye sağ taraftaki kola çarparsa bu durumda yukarıdan yeni bir kırmızı bilye aşağı düşmeye başlıyor.

Oyunla birlikte verilen kitapçıkta basitten karmaşığa farklı zorluk derecelerine sahip hedefler var. Farklı şekillerdeki akıllı parçalardan uygun olanlar, uygun yerlere yerleştirilerek bu hedefler gerçekleştirilmeye çalışılıyor.

Turing Tumble projesinin hayata geçebilmesi için gerekli olan kaynak Kickstater platformunda toplanmaya çalışılıyor.

İlgili İçerikler

Bilgisayar ve İnternet

TÜBİTAK BİLGEM Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü tarafından lise ve üniversite öğrencilerine yönelik düzenlenen kriptoloji yaz okulları başvuruları 6 Ağustos’a kadar devam ediyor.

Bilgisayar ve İnternet

Özellikle gençlerin yakından takip ettiği, çevrimiçi bir ortam olarak tanımlanan sosyal medya adeta dijital dünyamız haline geldi. Gençler gün boyu -hatta geceleri- sosyal medya aracılığı ile sosyal ilişkiler kuruyor, bilgi ediniyor ve çeşitli konularda paylaşımlarda bulunuyor. Peki, sosyal medyayı bu kadar yoğun kullanmanın, sağladığı çeşitli faydaların yanı sıra, olumsuz etkileri de olabilir mi?

Bilgisayar ve İnternet

Bir grup araştırmacı, yakın zamanlarda Science Advances’ta yayımladıkları bir makalede yapay zekâ yardımıyla çok hızlı bir biçimde yeni metalik camlar tasarlamayı ve üretmeyi başardıklarını açıkladı.

Bilgisayar ve İnternet

Çocuklar nesneleri evirip çevirerek, tutup bırakarak ya da itip çekerek oyunlar oynar. Bu, küçük yaşlardan itibaren fiziksel dünyayı keşfetmelerinin bir yoludur. İşte şimdi Google’a ait DeepMind’dan ve California Üniversitesi’nden araştırmacılar tarafından eğitilen bir yapay zekâ uygulaması bu tür bir oyun davranışının ilk aşamalarını sergiliyor.

Bilgisayar ve İnternet

Ankara Altındağ Cebeci Ortaokulu tarafından bu yıl 2.’si düzenlenen “Oyunumu Kodluyorum Yarışması”nın ödül töreni 12 Nisan 2018 tarihinde Ankara’da gerçekleştirildi. Geçtiğimiz yıl yalnızca Ankara’daki okulların katıldığı yarışmada bu yıl Türkiye genelinden birçok okul yer aldı.

Bilgisayar ve İnternet

2 Nisan’da başlayan 23. Ulusal Ortaokul Bilim Olimpiyatları ve 26. Ulusal Bilim Olimpiyatları birinci aşama sınavı başvuruları 24 Nisan’da sona eriyor.

Bilgisayar ve İnternet

ABD’de bulunan Brain of Things adlı bir şirket “robot ev” adını verdikleri apartman daireleri üzerinde çalıştıklarını duyurdu. Bu daireler çok yoğun olarak algılayıcılarla, otomatik aksesuar ve cihazlarla donatılıyor.

Bilgisayar ve İnternet

Zekâ genel anlamda kavrama, öğrenme, problem çözme, planlama gibi bilişsel özelliklerin kapasitesi olarak tanımlanabilir. Bilgisayarlara bu yeteneklerin kazandırılması olarak nitelendirebileceğimiz yapay zekâ önemli bir araştırma alanı.

Bilgisayar ve İnternet

Bugün ülkemizde internet kullanımının 25. yıl dönümü. 12 Nisan 1993’te TÜBİTAK ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nin (ODTÜ) iş birliği ile başlatılan TR-NET projesi kapsamında 64 Kbps kapasiteli bir kiralık hat kullanılarak ODTÜ ile ABD’deki Ulusal Bilim Vakfı Ağı (NSFNet) arasında ilk internet bağlantısı kuruldu.

Bilgisayar ve İnternet

Berkeley’deki (ABD) Kaliforniya Üniversitesi araştırmacıları farklı türlerde, daha önce karşılaşmadığı nesneleri tutup kaldırmayı başaran yeni bir robot tasarladı. Bu basit bir iş gibi görünebilir. Birtakım nesneleri tutup kaldıran robotlar endüstride yaygın olarak kullanılıyor.