Skip to content Skip to navigation

Öğrencilerden Yaşlılar İçin Sanal Gerçeklik Uygulaması

Dr. Tuba Sarıgül
08/03/2017 - 18:15

Massachusetts Teknoloji Enstitüsü (MIT) Sloan Yönetim Bilimleri Fakültesi’nden sekiz öğrenci, bakımevlerinde hayatlarını sürdüren yaşlıların dışarıdaki dünyayı görsel olarak keşfetmelerine imkân sağlayan bir sanal gerçeklik uygulaması geliştirdi.

Hayatlarını bağımsız olarak devam ettiremeyen ve bu nedenle bakımevlerinde kalan yaşlılar toplumdan uzak bir hayat sürmeleri nedeniyle depresyona girebiliyor. Geliştirilen Rendever isimli sanal gerçeklik uygulaması, bakımevlerinde yaşayan yaşlıların bilişsel olarak tedavi edilmesine yardımcı olabilir.

Rendever uygulamasında sanal gerçeklik gözlükleri takan kullanıcılar sanal ortamda çocuklarının evlerini ya da ilginç mekanları ziyaret edebiliyor, spor karşılaşmalarını izleyebiliyor ya da yakınlarının düğününe katılabiliyorlar. Sanal gerçeklik gözlüklerinin senkronize çalışabilmesi sayesinde kullanıcılar ziyaret ettikleri sanal ortamları birlikte tecrübe edebiliyor.

Uygulama ayrıca hatıra tedavisi olarak isimlendirilen farklı bir özelliğe daha sahip. Bu özellik sayesinde yaşlıların hatıralarıyla çağrışım kurmalarına yardımcı olacak öğeler -örneğin o anıya ait fotoğraflar, sesler, müzikler- kullanılarak mutlu anılarını sanal olarak tekrar yaşamaları sağlanıyor.

Sanal gerçeklik, günümüzde farklı alanlarda kullanılan özellikle de oyunlarda giderek yaygınlaşan bir teknoloji. Sanal gerçeklik uygulamalarında kullanıcı tarafından gerçekmiş gibi algılanan sanal bir ortam oluşturulur. Bu teknolojide nesneler üç boyutlu uzayda konumlandırılır ve kullanıcı hareket ettiğinde bu nesnelerin konumunda kullanıcının konumuna göre ortaya çıkan değişim sayesinde kullanıcının beyni bu ortamı gerçekmiş gibi algılar.

 

 

İlgili İçerikler

Teknoloji

Silisyum ve kısaca CMOS olarak adlandırılan tamamlayıcı metal-oksit yarı iletkenler kullanılan mikroelektronik cihazlar sayesinde son 40 yılda bilgisayar, telefon ve kamera teknolojilerinde çok önemli gelişmeler yaşandı.

Teknoloji

Avustralyalı ve Çinli bilim insanları nano incelikte hologramlar oluşturmayı başardı. Bu gelişme üç boyutlu hologramların akıllı telefon, tablet gibi elektronik cihazlarla birlikte kullanılmasına imkân sağlayabilir.

Teknoloji

Kanatların şekli, büyüklüğü ve gövde üzerindeki konumu uçakların özelliklerini (örneğin hız, denge, kaldırma kuvveti, manevra kabiliyeti) belirgin şekilde etkiler.

Teknoloji

ABD’deki Florida Institute for Human and Machine Cognition (IHMC), en hızlı kuş türü olan devekuşundan ilham alarak koşabilen robot geliştirdi.

Teknoloji

Madrid Politeknik Üniversitesi ve Floransa Üniversitesi’nde çalışan bir grup araştırmacı görünümü balığa benzeyen, yaklaşık 30 cm uzunluğunda bir robot geliştirdi.

Teknoloji

Atık elektronik cihazlar çevre için önemli bir sorun. Eğer toplanıp geri dönüştürülmezlerse canlı organizmalar tarafından ayrıştırılamadıkları için doğaya zarar veriyorlar.

Teknoloji

Bir grup araştırmacı, üç boyutlu yazıcıyla kök hücreleri yazdırarak kıkırdak doku üretmeyi başardı. Dr. Duong Nguyen ve arkadaşlarının Prof. Dr. Stina Simonsson önderliğinde yaptığı araştırmanın sonuçları Scientific Reports’ta yayımlandı.

Teknoloji

TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. A. Arif Ergin, Bilim Genç Bilim Söyleşileri kapsamında 24 Nisan Pazartesi günü Ankara Fen Lisesi öğrencileri ile bir araya geldi.

Teknoloji

Italian Volt tarafından üretilen elektrikli motosiklet Lacama’nın kullanıcıları sürüş tarzlarına göre motosikletlerini kişiselleştirebiliyor. Örneğin farklı tork ve motor freni ayarları seçebiliyorlar.

Teknoloji

Bilim söyleşileri ile alanında uzman bilim insanları gençlerle buluşmaya devam ediyor. Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Mühendislik Fakültesi’nden Prof. Dr. Hasan Okuyucu, 24 Şubat 2017 tarihinde Kırşehir Fen Lisesi öğrencileri ile bir araya geldi.