Oort Bulutu Ne Kadar Büyük?

Nurulhude Baykal
03/10/2018 - 10:32

1950’de Jan Oort, Güneş Sistemi’ni çevreleyen irili ufaklı buz parçaları olduğu fikrini ortaya attı. Adını bu bilim insanından alan Oort Bulutu’nun, Güneş Sistemi’ne yaklaşık 1000 AB ila  100.000 AB uzaklıkta bir bölge olduğu ve Güneş Sistemi’ni devasa bir küre gibi çevrelediği düşünülüyor. 1 AB (astronomi birimi) Güneş ile Dünya arasındaki mesafe olup yaklaşık 150 milyon kilometredir. Bilinen en uzak gezegen olan Neptün Güneş’e yaklaşık 30 AB uzaklıktadır.

Oort Bulutu’nun iç sınırı ile dış sınırı arasındaki mesafe o kadar büyüktür ki NASA’nın günde 1,5 milyon kilometre kateden uzay aracı Voyager 1’in bu hızla Oort Bulutu’na ulaşması yaklaşık 300 yılı, Oort Bulutu’ndan çıkması ise 30.000 yılı bulabilir.

İngiltere’deki Manchester Üniversitesinden bir grup araştırmacı, matematiksel hesaplamalar yaparak uzaydan gelen kayaç parçalarının Dünya üzerinde nerelere düştüğünü tespit etmeye çalıştı.

Bir grup gökbilimci Dünya’ya 1000 ışık yılı uzaklıkta bir karadelik keşfetti.