Saydamlığı Değiştirilebilen Malzeme

Dr. Mahir E. Ocak
30/03/2016 - 15:32

Harvard Üniversitesi’nde çalışan bir grup araştırmacı, pencerelerde kullanılabilecek malzemelerin saydamlıklarını kısa süre içerisinde değiştirmeye imkân veren yeni bir yöntem geliştirdi. Dr. Samuel Shian ve Dr. David R. Clarke tarafından yapılan araştırmanın sonuçları Optics Letters’ta yayımlandı.

Günümüzde saydamlığı değiştirilebilen malzemelerde elektrokimyasal tepkimelerden yararlanılıyor. Bu malzemelerin saydamlığını voltaj uygulayarak kısa sürede değiştirmek mümkün olsa da üretimleri için kullanılan yöntem hem zor hem de pahalı. Harvard Üniversitesi araştırmacılarının geliştirdiği yeni yöntemse çok daha ucuz bir biçimde saydamlığı değiştirilebilen malzemeler üretmeye imkân veriyor. Bu durumun nedeni yeni yöntemde karmaşık kimyasal tepkimelerin değil basit fiziksel süreçlerin kullanılması.

Geliştirilen yeni malzeme, transparan ve yumuşak elastomerlerin (esnek malzemelerin) arasına yerleştirilmiş cam ya da plastik katmanlar içeriyor. Elastomerler, kendi başlarına ışığı saçamayacak kadar çok küçük gümüş tellerle kaplanıyor. Bu gümüş teller, voltaj uygulandığı zaman birbirlerine doğru hareket ederek yumuşak elastomer katmanların şeklinin bozulmasına sebep oluyor. Böylece malzeme daha fazla ışık saçmaya başlıyor ve transparanlığını kaybediyor. Uygulanan voltajın büyüklüğünü değiştirerek malzemenin ışık geçirgenliğini ayarlamak da mümkün. Üstelik malzemenin saydamlığının değiştirilmesi bir saniyeden daha kısa sürüyor.

Eğer bu malzemeler gelecekte günlük hayatımızda yer etmeye başlarsa evlerimizdeki ışık miktarını ayarlamak için perdelere ihtiyacımız kalmayacak. Çünkü gece yatmadan önce evimizin yeterince karanlık olması için pencerelere bir miktar voltaj uygulamamız yeterli olacak. Sabah kalktığımızda evimizi aydınlatmak için yapmamız gereken tek şeyse pencerelere uyguladığımız voltajı azaltmak.

Tükenmez kalemlerde mürekkep kütleçekimi etkisiyle akarak kalemin ucundaki bilyeye ulaşır. Dönebilen bu bilye yardımıyla mürekkep...

Freiburg’daki Fraunhofer Malzeme Mekaniği Enstitüsü’nde çalışan bir grup araştırmacı camları şekillendirmek için lazerlerin kullanıldığı yeni bir yöntem geliştirdi.

Cam bir malzeme ufak bir darbe ile paramparça olurken plastik malzemeler üzerlerine uygulanan basınca karşı çok daha dirençlidir.

Alanlarında ulusal ve uluslararası başarılara imza atan bilim insanlarını gençlerle buluşturan Bilim Genç Bilim Söyleşileri Doç. Dr. Yunus Eren Kalay ile Ankara’nın Yenimahalle ilçesindeydi.

Gençleri bilim insanları ile buluşturan Bilim Genç Bilim Söyleşileri 22 Kasım 2016 tarihinde Yozgat’ta gerçekleştirildi.

Yazın çok sıcak havalarda doğal olarak daha ince, vücudu daha serin tutan kıyafetler tercih edilir. Ancak günümüzdeki giyeceklerin istisnasız tamamı...

Bilim insanları üç boyutlu baskı yöntemini kullanarak kendiliğinden şekil değiştirebilen mikro ölçekte malzemeler üretti.

Camların dayanıklılığını artırmak ve kırılam cam...

Rochester Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmada kendi ağırlığının yaklaşık 1000 katını taşıyabilen sıcaklığa duyarlı yeni polimerler sentezlendi.

Yeni teknolojiler sayesinde yeni malzemeler geliştirildiği gibi yeni malzemeler sayesinde...