Skip to content Skip to navigation

Üniversite Öğrencileri Proje Yarışması Final Sergisinde Son Gün!

Nurulhude Baykal
24/10/2016 - 14:34

TÜBİTAK’ın üniversite öğrencileri arasında düzenlediği proje yarışmasının final sergisi 22 Ekim 2016 tarihinde TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Sosyal Tesisleri’nde ziyaretçilerle buluştu. Sergilenen projeleri görmek için bugün son gün.

TÜBİTAK’ın düzenlediği bu yarışmanın amacı, girişimcilik kültürünün gençler arasında yaygınlaşmasını sağlamak ve çeşitli alanlarda yenilikçi iş fikri olan öğrencilere destek sağlamak. Etkinlik kapsamında 2238 Girişimcilik ve Yenilikçilik Yarışması, 2241 Sanayiye Yönelik Lisans Bitirme Tezleri Yarışması ve 2242 Üniversite Öğrencileri Yazılım Projeleri Yarışması kategorilerinde birbirinden ilginç 135 proje sergileniyor.

Final sergisinde görücüye çıkan projeler, ilgili alanlardaki akademisyenlerden oluşan jüriler tarafından değerlendirilecek. Dereceye giren proje sahibi öğrenciler danışmanlarıyla birlikte TÜBİTAK Başkanlık Binası’nda, 25 Ekim 2016 tarihinde düzenlenecek törenle ödüllerini alacaklar.

Yarın, Bilim Genç Haberler sayfamızdan ödül alan projeleri öğrenebilirsiniz.

 

2241 Sanayiye Yönelik Lisans Bitirme Tezleri Yarışması’nda final sergisine katılma hakkı kazanan projeler için tıklayın.

2238 Girişimcilik ve Yenilikçilik Yarışması’nda final sergisine katılma hakkı kazanan projeler için tıklayın.

2242 Üniversite Öğrencileri Yazılım Projeleri Yarışması’nda final sergisine katılma hakkı kazanan projeler için tıklayın.

TÜBİTAK’ın lisans ve lisansüstü öğrencilere sunduğu burs ve destek programları ile ilgili ayrıntılı bilgi için Bilim İnsanı Destekleme Daire Başkanlığı’nın kitapçığını inceleyebilirsiniz

İlgili İçerikler

Bilgisayar ve İnternet

TÜBİTAK BİLGEM Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü tarafından lise ve üniversite öğrencilerine yönelik düzenlenen kriptoloji yaz okulları başvuruları 6 Ağustos’a kadar devam ediyor.

Bilgisayar ve İnternet

Özellikle gençlerin yakından takip ettiği, çevrimiçi bir ortam olarak tanımlanan sosyal medya adeta dijital dünyamız haline geldi. Gençler gün boyu -hatta geceleri- sosyal medya aracılığı ile sosyal ilişkiler kuruyor, bilgi ediniyor ve çeşitli konularda paylaşımlarda bulunuyor. Peki, sosyal medyayı bu kadar yoğun kullanmanın, sağladığı çeşitli faydaların yanı sıra, olumsuz etkileri de olabilir mi?

Bilgisayar ve İnternet

Bir grup araştırmacı, yakın zamanlarda Science Advances’ta yayımladıkları bir makalede yapay zekâ yardımıyla çok hızlı bir biçimde yeni metalik camlar tasarlamayı ve üretmeyi başardıklarını açıkladı.

Bilgisayar ve İnternet

Çocuklar nesneleri evirip çevirerek, tutup bırakarak ya da itip çekerek oyunlar oynar. Bu, küçük yaşlardan itibaren fiziksel dünyayı keşfetmelerinin bir yoludur. İşte şimdi Google’a ait DeepMind’dan ve California Üniversitesi’nden araştırmacılar tarafından eğitilen bir yapay zekâ uygulaması bu tür bir oyun davranışının ilk aşamalarını sergiliyor.

Bilgisayar ve İnternet

Ankara Altındağ Cebeci Ortaokulu tarafından bu yıl 2.’si düzenlenen “Oyunumu Kodluyorum Yarışması”nın ödül töreni 12 Nisan 2018 tarihinde Ankara’da gerçekleştirildi. Geçtiğimiz yıl yalnızca Ankara’daki okulların katıldığı yarışmada bu yıl Türkiye genelinden birçok okul yer aldı.

Bilgisayar ve İnternet

2 Nisan’da başlayan 23. Ulusal Ortaokul Bilim Olimpiyatları ve 26. Ulusal Bilim Olimpiyatları birinci aşama sınavı başvuruları 24 Nisan’da sona eriyor.

Bilgisayar ve İnternet

ABD’de bulunan Brain of Things adlı bir şirket “robot ev” adını verdikleri apartman daireleri üzerinde çalıştıklarını duyurdu. Bu daireler çok yoğun olarak algılayıcılarla, otomatik aksesuar ve cihazlarla donatılıyor.

Bilgisayar ve İnternet

Zekâ genel anlamda kavrama, öğrenme, problem çözme, planlama gibi bilişsel özelliklerin kapasitesi olarak tanımlanabilir. Bilgisayarlara bu yeteneklerin kazandırılması olarak nitelendirebileceğimiz yapay zekâ önemli bir araştırma alanı.

Bilgisayar ve İnternet

Bugün ülkemizde internet kullanımının 25. yıl dönümü. 12 Nisan 1993’te TÜBİTAK ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nin (ODTÜ) iş birliği ile başlatılan TR-NET projesi kapsamında 64 Kbps kapasiteli bir kiralık hat kullanılarak ODTÜ ile ABD’deki Ulusal Bilim Vakfı Ağı (NSFNet) arasında ilk internet bağlantısı kuruldu.

Bilgisayar ve İnternet

Berkeley’deki (ABD) Kaliforniya Üniversitesi araştırmacıları farklı türlerde, daha önce karşılaşmadığı nesneleri tutup kaldırmayı başaran yeni bir robot tasarladı. Bu basit bir iş gibi görünebilir. Birtakım nesneleri tutup kaldıran robotlar endüstride yaygın olarak kullanılıyor.