Skip to content Skip to navigation

Üniversite Öğrencileri Proje Yarışması Final Sergisinde Son Gün!

Nurulhude Baykal
24/10/2016 - 14:34

TÜBİTAK’ın üniversite öğrencileri arasında düzenlediği proje yarışmasının final sergisi 22 Ekim 2016 tarihinde TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Sosyal Tesisleri’nde ziyaretçilerle buluştu. Sergilenen projeleri görmek için bugün son gün.

TÜBİTAK’ın düzenlediği bu yarışmanın amacı, girişimcilik kültürünün gençler arasında yaygınlaşmasını sağlamak ve çeşitli alanlarda yenilikçi iş fikri olan öğrencilere destek sağlamak. Etkinlik kapsamında 2238 Girişimcilik ve Yenilikçilik Yarışması, 2241 Sanayiye Yönelik Lisans Bitirme Tezleri Yarışması ve 2242 Üniversite Öğrencileri Yazılım Projeleri Yarışması kategorilerinde birbirinden ilginç 135 proje sergileniyor.

Final sergisinde görücüye çıkan projeler, ilgili alanlardaki akademisyenlerden oluşan jüriler tarafından değerlendirilecek. Dereceye giren proje sahibi öğrenciler danışmanlarıyla birlikte TÜBİTAK Başkanlık Binası’nda, 25 Ekim 2016 tarihinde düzenlenecek törenle ödüllerini alacaklar.

Yarın, Bilim Genç Haberler sayfamızdan ödül alan projeleri öğrenebilirsiniz.

 

2241 Sanayiye Yönelik Lisans Bitirme Tezleri Yarışması’nda final sergisine katılma hakkı kazanan projeler için tıklayın.

2238 Girişimcilik ve Yenilikçilik Yarışması’nda final sergisine katılma hakkı kazanan projeler için tıklayın.

2242 Üniversite Öğrencileri Yazılım Projeleri Yarışması’nda final sergisine katılma hakkı kazanan projeler için tıklayın.

TÜBİTAK’ın lisans ve lisansüstü öğrencilere sunduğu burs ve destek programları ile ilgili ayrıntılı bilgi için Bilim İnsanı Destekleme Daire Başkanlığı’nın kitapçığını inceleyebilirsiniz

İlgili İçerikler

Bilgisayar ve İnternet

Gençlerin ve çocukların öğrenmesini kolaylaştıracak sanal gerçeklik uygulamaları ve bilgisayar oyunları geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapan Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hakan Tüzün ile söyleşi gerçekleştirdik.

Bilgisayar ve İnternet

TÜBİTAK Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı başvuruları başladı. Başvurular 31 Ekim’e kadar devam ediyor. Proje desteği almaya hak kazanan başvurulara ait sonuçların ise önümüzdeki şubat ayında açıklanması planlanıyor.

Bilgisayar ve İnternet

Son zamanlarda özellikle robot teknolojileri alanında sıkça yararlanılan yapay zekâyla ilgili araştırmalar yapan Orta Doğu Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Şeyda Ertekin ile yapay zekâ üzerine bir söyleşi gerçekleştirdik.

Bilgisayar ve İnternet

Günlük hayattan aşina olduğumuz bilgisayarlar bir insanın yıllarca uğraşsa bile bitiremeyeceği işleri saniyeler içerisinde gerçekleştirebiliyor. Ancak çalışma ilkeleri klasik fizikle açıklanan bu bilgisayarların kapasiteleri sınırlı. Gelecekte belirli işlemleri klasik bilgisayarlardan çok daha hızlı yapabilen kuantum bilgisayarların geliştirilebileceği düşünülüyor

Bilgisayar ve İnternet

4. CodeFest programlama yarışması 23-24 Şubat 2019 tarihlerinde Üsküdar Amerikan Lisesi’nde gerçekleştirilecek.

Bilgisayar ve İnternet

Sinemada görsel efekt tasarımının sınırları her gün genişliyor. Bizi şaşırtan görüntüleri teknolojik gelişmelerin yaratıcı beyinlere sunduğu olanaklar sayesinde izleyebiliyoruz.

Bilgisayar ve İnternet

TÜBİTAK BİLGEM Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü tarafından lise ve üniversite öğrencilerine yönelik düzenlenen kriptoloji yaz okulları başvuruları 6 Ağustos’a kadar devam ediyor.

Bilgisayar ve İnternet

Özellikle gençlerin yakından takip ettiği, çevrimiçi bir ortam olarak tanımlanan sosyal medya adeta dijital dünyamız haline geldi. Gençler gün boyu -hatta geceleri- sosyal medya aracılığı ile sosyal ilişkiler kuruyor, bilgi ediniyor ve çeşitli konularda paylaşımlarda bulunuyor. Peki, sosyal medyayı bu kadar yoğun kullanmanın, sağladığı çeşitli faydaların yanı sıra, olumsuz etkileri de olabilir mi?

Bilgisayar ve İnternet

Bir grup araştırmacı, yakın zamanlarda Science Advances’ta yayımladıkları bir makalede yapay zekâ yardımıyla çok hızlı bir biçimde yeni metalik camlar tasarlamayı ve üretmeyi başardıklarını açıkladı.

Bilgisayar ve İnternet

Çocuklar nesneleri evirip çevirerek, tutup bırakarak ya da itip çekerek oyunlar oynar. Bu, küçük yaşlardan itibaren fiziksel dünyayı keşfetmelerinin bir yoludur. İşte şimdi Google’a ait DeepMind’dan ve California Üniversitesi’nden araştırmacılar tarafından eğitilen bir yapay zekâ uygulaması bu tür bir oyun davranışının ilk aşamalarını sergiliyor.