Vücudunuzda Trilyonlarca Bakteri Var

Nurulhude Baykal
08/05/2017 - 08:43

Gün boyunca çevremizdeki bakterilerden korunmak için çeşitli önlemler alırız: Ellerimizi antibakteriyel sabunlarla yıkar, dezenfektan sıvılarla dokunduğumuz yerleri temizleriz. Hatta yanımızda biri öksürse veya hapşırsa yaydığı bakterileri bulaştırma ihtimalini hesaplamaya koyuluruz. Oysa vücudumuzda neredeyse iki litrelik bir kabı dolduracak kadar bakteri bulunur. Bunun için endişelenmenize gerek yok çünkü bu bakterilerin çoğu yararlı. Hatta, aslına bakarsanız, bu yararlı bakteriler olmadan yaşayamazdık.

Tükettiğimiz besinlerden enerji, vitamin ve mineral almamızı sağlayan kimyasal bileşenleri üretenler işte bu bakterilerdir. Yapılan deneylerde, bakterisiz ortamda yaşayan kemirgenlerin vücut ağırlıklarını koruyabilmek için normal kemirgenlere göre üçte bir oranda daha fazla besin tükettiği tespit edilmiş. Diğer bir deyişle, bakteriler olmasa yaşamsal faaliyetlerimiz için çok daha fazla besine ihtiyaç duyardık.

Bununla birlikte, bağırsaklarımızda bulunan bakterilerin sindirim sisteminin yanında bağışıklık sistemimiz için de hayli önemli olduğu bilinen bir gerçek.

Yeni bir araştırmanın sonuçlarına göre, bilim insanları gözbebeklerinin büyüyüp küçülmesine neden olan bir başka etmeni daha keşfetti.

Melanin saça ve deriye rengini veren pigmenttir. Ancak güneş ışınları saç ve cildin renginde farklı değişimlere yol açar.

Renk körlüğü bazı renklerin doğru şekilde algılanamamasıdır ve farklı şekilleri vardır. Renk körleri, renkleri diğer insanlardan farklı şekilde algıladıklarının farkında değildir.

Bilimsel ismi sphenopalatine ganglioneuralgia olan “dondurma baş ağrısı” ve “beynin donması” olarak bilinen durum soğuk yiyecek ve içecekleri hızlı tükettiğimizde ortaya çıkar.

Sinir dokusunun bozulması sonucunda ortaya çıkan Alzheimer ve Parkinson gibi hastalıkların temelinde amiloid olarak adlandırılan protein kümeleri yatar.

İklim sistemlerindeki değişiklikler nedeniyle son yıllarda hava sıcaklıklarının çok yüksek olduğu daha uzun yaz mevsimleri görülüyor.

Bronzlaşma ve güneş yanığı güneş ışınları nedeniyle ciltte meydana gelen değişimlerdir. Güneş’ten yayılan morötesi ışınların dalga boyuna göre ciltte meydana gelen farklı süreçler sonucu ortaya çıkarlar.

Yara izleri vücudumuzda oluşan yaraların iyileşme sürecinin doğal bir parçasıdır. Derinin bir travma sonucu hasar gömesi nedeniyle açık yaralar oluşabilir.

Avustralya’daki Adeleide Üniversitesi’nden bir grup araştırmacının öncülüğünde yapılan çalışmalar sonucunda hastaların kalan ömrünü tahmin eden bir yapay zekâ uygulaması geliştirildi.

Geçtiğimiz on yılda pek çok ilaç kadınlarda erkeklere göre daha fazla yan etkiye sahip olduğu için piyasadan çekildi. Bu ilaçların geliştirilme aşamasında tüm deneylerin sadece erkek hücreleri üzerinde yapıldığı ortaya çıktı.