2004 BL86 Asteroidi ve Uydusu

Dr. Mahir E. Ocak
30/01/2015 - 09:59

26 Ocak’ta Dünya’nın yakınından geçen 2004 BL86 asteroidine ait görüntülerde, asteroidin bir uyduya sahip olduğu görülüyor. Araştırmacılar elde edilen görüntüleri kullanarak bir video da hazırlamış. Videoya http://www.jpl.nasa.gov/video/details.php?id=1357 adresinden ulaşılabiliyor.

Hazırlanan videoda kullanılan görüntüler Goldstone’daki (Kaliforniya) derin uzay radarıyla elde edilmiş. Sonuçlar asteroidin yaklaşık 325 metre çapında olduğunu ve etrafında dönen yaklaşık 70 metre çapında bir uyduya sahip olduğunu gösteriyor. 26 Ocak’ta Dünya’nın yaklaşık 1,2 milyon kilometre yakınından geçen asteroidin en az iki yüz yıl boyunca Dünya’ya bu kadar yaklaşmayacağı hesaplanıyor.

Dünya’ya yakın asteroitlerden çapı 200 metrenin üzerinde olanların yaklaşık %16’sının bir ya da daha fazla uyduya sahip olduğu biliniyor.

Mayıs ayında Merkür ve Venüs’ü gün batımından sonra; Mars, Satürn ve Jüpiter’i ise gün doğumundan sonra gökyüzünde görebilirsiniz.

TÜBİTAK tarafından düzenlenen canlı bilim söyleşilerinin dördüncüsü, 7 Mayıs 2020 tarihinde saat 17.00’de TÜBİTAK Bilim Genç YouTube kanalında canlı olarak yayınlanacak.

Güneş panellerinden yansıyan ışıklar sayesinde uyduları geceleri gökyüzünde rahatça görmek mümkün. Uydulardan yansıyan bu ışık, ışığa duyarlı gözlem aletleri tarafından da algılanıyor ve bu durum bazen verilerde bozulmalara sebep olabiliyor.

Dünya’dan Mars’a gitmek için neden belirli zamanlar daha uygun diye merak etmiş miydiniz?

Bu soruyu cevaplayabilmek için ilk olarak ısının nasıl yayıldığını anlamamız gerekir. Isı ışıma, iletim ve konveksiyon olmak üzere üç yolla yayılır.

Bütün dünyada hayatı etkileyen yeni tip koronavirüs salgını uzay çalışmalarını da olumsuz etkiledi. Birçok ülkede okullar kapanınca anne ve babalar da çocuklara bakmak üzere işi bırakmak ya da yavaşlatmak durumunda kaldı.