Skip to content Skip to navigation

Alternatif Enerjili Araç Yarışları 2018 Sonuçlandı

Nagehan Ramazanoğlu
19/09/2018 - 14:16

TÜBİTAK Bilim ve Toplum Daire Başkanlığı tarafından bu yıl 14.’sü düzenlenen Alternatif Enerjili Araç Yarışları (Efficiency Challenge Electric Vehicle) 6-12 Ağustos 2018’de Körfez Yarış Pisti’nde gerçekleştirildi.

Üç gün süren teknik kontrollerin ardından Elektromobil (Batarya Elektrik Enerjili) kategorisinde 39, Hidromobil (Hidrojen Enerjili) kategorisinde 8 takımın yarışmaya hak kazandığı etkinlikte, bu yıl ilk defa Otonom (Sürücüsüz) araçlar da piste çıktı. 11 Ağustos Cumartesi günü düzenlenen Otonom yarışlarında 5 araç 120 m.’lik parkuru, engellere çarpmadan en kısa sürede tamamlamak için yarıştı. Yıldız Teknik Üniversitesi AESK takımının MFK Electra adlı aracı bu parkuru 62 saniyede tamamlayarak birincilik ödülünü elde etti.

 

 

Otonom kategorisi'nde Yıldız Teknik Üniversitesi AESK Takımının "MFK Electra" isimli aracı parkuru 62 saniyede tamamlayarak birincilik ödülünü elde etti.

10 ve 12 Ağustos tarihlerinde düzenlenen Elektromobil ve Hidromobil yarışları ise kıyasıya bir çekişmeye sahne oldu. Elektromobil araçlarının 30 turu, Hidromobil araçlarının ise 20 turu en az enerji tüketimiyle tamamlaması hedeflenen yarışlarda İstanbul Aydın Üniversitesi ElektroAydın Hexagon takımı Elektromobil kategorisinde, Yıldız Teknik Üniversitesi AESK takımı ise Hidromobil kategorisinde birinci oldu. İstanbul Aydın Üniversitesi elde ettiği birinciliğin yanı sıra yarış tarihinin en az enerji tüketim rekorunu kırarak 730 Wh tüketim değeriyle Verimlilik Rekor Ödülü’ne layık görüldü.

Elektromobil kategorisi birincisi İstanbul Aydın Üniversitesi ElektroAydın Hexagon takımının Hexagon isimli aracı

Elektromobil kategorisinde ikinciliği ve üçüncülüğü sırasıyla Çukurova Üniversitesi Çukurova Elektromobil takımı ile Yıldız Teknik Üniversitesi AESK takımı elde etti. Bu dereceyle birlikte Yıldız Teknik Üniversitesi AESK takımı üç ayrı yarış kategorisinde de dereceye girdi. Hidromobil kategorisinde ikinci sırada Orta Doğu Teknik Üniversitesi ODTÜ-Tek aracı yer alırken, üçüncülük kupasını Uludağ Üniversitesi UMAKİT takımı kaldırdı.

Takımlara enerji tüketimlerine dayanılarak verilen performans ödüllerinin yanı sıra araç tasarımı ve üretimine ilişkin yarış dışı ödüller de verildi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi’nin Uğur Böceği adlı aracına yerleşik şarj biriminin performansı ve paketlemesinin yanı sıra yürür mekanik aksamlarının sağlıklı işlemesi sebebiyle Elektromobil kategorisinin Teknik Tasarım Ödülü verilirken, aynı ödüle Hidromobil kategorisinde özgün su soğutmalı batarya paketi tasarımı sebebiyle Uludağ Üniversitesi UMAKİT takımı layık görüldü.

Araç iç ve dış görünümü endüstriyel üretim açısından özgün ve estetik bulunan takımlara verilen Görsel Tasarım Ödülü üç takım arasında paylaştırıldı. Kokpit ve kabuk tasarımının başarısından dolayı KTO Karatay Üniversitesi’nin Diriliş 1251 adlı aracına, dış kabuk ve kapı mekanizması tasarımıyla Gaziantep Üniversitesi’nin Ecotron 3 adlı aracına, dış kabuk tasarımıyla ise Karadeniz Teknik Üniversitesi’nin Sirius adlı aracına Görsel Tasarım Ödülü verildi.

KTO Karatay Üniversitesi'nden Karatay AR-GE Topluluğu "Diriliş 1251" isimli araçlarıyla

Yaklaşık 1500 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilen etkinlikte, takımların yaptığı teknik çalışmalar dışında yarışa hazırlık sürecinde gösterdikleri özveri ve takımlar arası iletişimin geliştirilmesine önem veriliyor. Bu amaçla yarış haftası boyunca gösterdikleri sportmen davranışları sebebiyle Adıyaman Üniversitesi Yaman Team, Dicle Üniversitesi Dicle-Tech Team, Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi IARES Electromobile Team ve Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi AİBUCAR takımı Kurul Özel Ödülü’ne layık görüldü. Hidromobil kategorisinde ise deneyimli bir ekip olarak, her yıl araçlarını geliştirmeye yönelik bilgi birikimlerini artırmaları nedeniyle Anadolu Üniversitesi HidroAna takımına Kurul Özel Ödülü verildi.

Bu ödüllerin yanı sıra etkinlikle ilgili toplumda farkındalık oluşturan ve etkinliğin yaygınlaştırılmasına yönelik faaliyetler gösteren 16 takıma 2000 TL değerinde “Tanıtım ve Yaygınlaştırma Teşviki” verilmesine karar verildi.

Teşvik almaya hak kazanan takımlar:

1. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi – AİBUCAR
2. Çukurova Üniversitesi - Çukurova Elektromobil Takımı
3. Dokuz Eylül Üniversitesi – Team Solaris
4. Erciyes Üniversitesi – Enerjist
5. İskenderun Teknik Üniversitesi - İSTE Elektromobil Takımı
6. İstanbul Üniversitesi – Cerrahpaşa - MilAT 1453
7. İstanbul Aydın Üniversitesi - ElektroAydın Hexagon
8. Kocaeli Üniversitesi – TürkMekatronik
9. Mersin Üniversitesi – MEÜTECHSPORTS
10. Orta Doğu Teknik Üniversitesi – ODTÜ-Tek
11. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi - IARES Electromobile Team
12. Pamukkale Üniversitesi – Atay
13. Uludağ Üniversitesi – Elektrotaşıt
14. Çukurova Üniversitesi – Hidromotive
15. Karadeniz Teknik Üniversitesi - K-Tech Team
16. Uludağ Üniversitesi – UMAKİT

Etkinlik 12 Ağustos 2018 Cuma günü TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Hasan Mandal’ın ve Kocaeli Büyükşehir Başkan Vekili Zekeriya Özak’ın katılımıyla düzenlenen ödül töreni ile sona erdi.

İlgili İçerikler

Teknoloji

Mikroçip (üzerinde farklı işlevlere sahip elektronik devreler bulunan çok küçük boyuttaki birleşik devreler), küresel konumlama sistemi (GPS), kablosuz internet, sensör gibi teknolojiler tüm dünyayı hızla değiştiriyor. Bu değişimin son yıllardaki ürünlerinden biri de giyilebilir teknolojiler. Giyilebilir teknolojiler vücuda bağlı oldukları için günlük işler yapılırken de rahatça kullanılabiliyor.

Teknoloji

 TEKNOFEST İstanbul Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali 17-22 Eylül tarihleri arasında İstanbul Atatürk Havalimanı’nda düzenleniyor.

Teknoloji

Bir grup araştırmacı çok sayıda ufak robotun bir araya gelmesiyle oluşan, herhangi bir merkezî kontrol birimi olmaksızın çevredeki uyaranlara tepki verebilen ve hareket edebilen bir robot geliştirdi.

Teknoloji

Günümüzün aktif araştırma alanlarından biri esnek elektronik cihazlar. Michigan Üniversitesinden Nicholas Kotov önderliğinde çalışmalar yapan bir grup araştırmacı yakın zamanlarda esnek, iletken malzemeler üretmek için yeni bir yöntem geliştirdi.

Teknoloji

1950’ler sinemada seyirci sayısının azaldığı yıllar olarak tarihe geçer. Bunun en önemli nedeni, şehirlere taşınan ailelerin, ucuz ve erişilebilir olmasından dolayı televizyonu eğlence aracı olarak seçmesiydi. Televizyon o yıllarda toplumda hızlı bir şekilde yaygınlaşıyordu ve birçok aile tarafından satın alınıyordu.

Teknoloji

Hassas Tarım ve Sürdürülebilir Uygulamaların Yaygınlaştırılması Projesi (HASSAS) sayesinde havacılık ve uzay teknolojileri kullanılarak çiftçilerimiz yenilikçi tarım uygulamalarından biri olan hassas tarım uygulamalarından yararlanabilecek.

Teknoloji

Hızla değişen ve yayılan bilgiyi takip etmek isteyenler için internete bağlı bilgisayar, mobil telefon ve tablet, giyilebilir teknoloji ürünü cihazlar gibi yeni medya araçları vazgeçilmez bir ihtiyaç hâline geldi.

Teknoloji

Japon otomobil üreticisi Toyota, yeni geliştirdikleri bir hibrit aracın test sürüşlerine başlayacaklarını açıkladı. Güneş paneliyle kaplı olan araç sadece elektrik motoruyla 56,3 kilometre yol yapabilecek.

Teknoloji

1940’lı yıllara gelindiğinde, yönetmenliğini Clarence Brown’ın yaptığı Yağmurlar Geldi (1939) filmi Oz Büyücüsü (1939) filminin de aday olduğu “En İyi Özel Efekt” kategorisinde ilk Akademi Ödülü’nün (Oscar Ödülü) sahibi oldu. Filmde, Hindistan’ın Ranchipur şehrinde yağmur fırtınası sonucunda...

Teknoloji

Amerikan Uzay Topluluğu (AAS) tarafından üniversite öğrencilerine yönelik düzenlenen CanSat Competition model uydu yarışmasında bu yıl İstanbul Teknik Üniversitesinden Apis Arge takımı birinci oldu.