Skip to content Skip to navigation

Devekuşu Robotlar

Dr. Tuba Sarıgül
26/05/2017 - 17:15

ABD’deki Florida Institute for Human and Machine Cognition (IHMC), en hızlı kuş türü olan devekuşundan ilham alarak koşabilen robot geliştirdi.

İki ayak üzerinde hareket edebilen robotlarla ilgili en büyük zorluk, robotların farklı zeminlerde hareket ederken dengelerini koruyabilmesi. Bunun için denge algılayıcı sensörler ve karmaşık yazılımların kullanıldığı iki ayaklı robotlar var. Diğer iki ayaklı robotların aksine IHMC’nin devekuşu robotu -kendine özgü fiziksel tasarımı sayesinde- dengesini kaybetmeden hızlı bir şekilde koşabiliyor.

Devekuşu robotta tek bir motor her iki ayağı da çalıştırıyor. Ayaklar devekuşlarında olduğu gibi elips şeklinde hareket ediyor. Robotun dengesini sağlayabilmesi için herhangi bir sensör kullanılmıyor.

Florida Institute for Human and Machine Cognition

Devekuşu robot saatte yaklaşık 15 km hızla koşabiliyor. Robotun insan boyutunda olması durumunda saatte 30-50 km hızla hareket edebileceği öngörülüyor.

Araştırmacılar geliştirdikleri robotu koşu bandı üzerinde ve bir otomobilin arkasında koşarken test etti. İki ayaklı robotlar özellikle tekerleklerin kullanılamadığı yüzeylerde robotların hızlı bir şekilde hareket etmesini sağlayabiliyor.

İlgili İçerikler

Teknoloji

Kaliforniya Teknoloji Enstitüsü ve Zürih Federal Teknoloji Enstitüsü’nde çalışan bir grup araştırmacı herhangi bir motor ya da güç kaynağı olmadan yol alabilen bir mini denizaltı geliştirdi. Robotik cihaz, sudaki sıcaklık değişimlerinden yararlanarak kürek çekiyor.

Teknoloji

Massachussetts Teknoloji Enstitüsü’nde (MIT) çalışan bir grup mühendis, bir tür robot planör tasarladı.

Teknoloji

ABD’deki Carnegie Mellon Üniversitesi’nden bilim insanları düşük maliyetli bir biyoyazıcı sistemi geliştirdi.

Teknoloji

Sürücüsüz araçlar konusunda önemli gelişmeler kaydedildi. Ancak bu araçların yolculuk etme konusundaki yetilerinin, insanlarla karşılaştırıldığında, hâlâ çok zayıf olduğu söylenebilir. Bilmedikleri bir yere yolculuk ederken araç kullanan insanlar yolculuğun büyük kısmında sadece yola bakar, yanlış yollara sapmamak için ara sıra haritalardan yardım alırlar.

Teknoloji

Yıldırım bir uçağa çarptığında hiç zarar vermeyebileceği gibi ciddi hasarlara da yol açabilir. Yıldırımların sebep olduğu son kaza 1988 yılında meydana geldi. Sonraki yıllarda ise yıldırımların uçaklar üzerinde etkilerinin belirlenmesi sayesinde etkin koruma teknikleri geliştirildi.

Teknoloji

Birleşik Krallık’taki Lancaster Üniversitesi’nden mühendisler yolların yüzeyine gömülecek ve geçen taşıtlardan kaynaklanan titreşimleri elektrik enerjisine dönüştürecek akıllı malzemeler, piezoelektrik özellikli seramikler üzerinde çalışıyor.

Teknoloji

Yıldız Teknik Üniversitesi IEEE Öğrenci Kulübü tarafından düzenlenen 13. İletişim ve Bilişim Teknolojileri (İLTEK) Günleri 20-22 Mart tarihleri arasında Yıldız Teknik Üniversitesi Davutpaşa Kampüsü Elektrik-Elektronik Fakültesi Konferans Salonu’nda gerçekleştiriliyor.

Teknoloji

TÜBİTAK tarafından 2005 yılından beri üniversite öğrencilerine yönelik olarak düzenlenen Alternatif Enerjili Araç Yarışları (Efficiency Challenge Electric Vehicle) katılımcıları için 17-18 Şubat 2018 tarihlerinde Türkiye Sanayi Sevk ve İdare Enstitüsü’nde (TÜSSİDE) iki günlük bir eğitim programı düzenlendi.

Teknoloji

Kaldırma kuvveti uçakların havada kalmasını sağlayan kuvvettir. Uçak kanatlarının üst kısmı alt kısmına göre daha bombelidir. Bu nedenle kanadın üst kısmından geçen hava, alt kısmından geçen havadan daha hızlı hareket eder.

Teknoloji

Yıldız Teknik Üniversitesi IEEE Öğrenci Kulübü tarafından düzenlenen Yıldızlı Projeler Yarışması 2018’in başvuruları başladı. Başvurular 11 Mart’a kadar devam ediyor.