Mars’ta Gün Batımı

Dr. Tuba Sarıgül
23/07/2015 - 13:01

NASA/JPL-Caltech/MSSS/Texas A&M University

Fotoğrafın büyük hali için tıklayın.

NASA’nın Curiosity uzay aracı tarafından kaydedilen ilk renkli gün batımı görüntüsü olan bu fotoğraf 15 Nisan’da çekildi. Görüntü Curiosity’nin üzerindeki Mastcam görüntüleme sistemi tarafından kaydedildi.

Mastcam görüntüleme sistemi Curiosity’nin Mars yüzeyinde yüksek çözünürlükte renkli fotoğraflar ve videolar çekmesine imkân sağlıyor. Sistem iki kameradan oluşuyor. Mastcam’ın sağ ve sol gözü olarak isimlendirilen bu kameralardan gelen fotoğraflar birleştirilerek panoramik görüntüler elde edilebiliyor. Mastcam renkleri insan gözüne hayli yakın şekilde algılayabiliyor.

Dünya’da gün batımı sırasında gökyüzünde genellikle kırmızı-turuncu renkler hakimken, bu fotoğraftan Mars’ta güneşin batışının mavimsi renklerde olduğu anlaşılıyor. Bu durumun sebebinin Mars’ın atmosferindeki parçacıkların sarı ve kırmızı renklerdeki uzun dalga boylu ışınları daha fazla saçması olduğu düşünülüyor.

Columbia Üniversitesi’nden bir grup araştırmacı ötegezegen keşfetmek için yaptıkları çalışmalar sırasında Kepler-1625b gezegeninin etrafında dolanan bir uydu keşfetti.

Hayabusa 2 uzay aracından ayrılan iki keşif aracının Ryugu asteroidinin yüzeyinden çektiği ilk fotoğraflar Dünya’ya ulaştı.

TÜBİTAK Uluslararası İnsansız Hava Araçları (İHA) yarışmasının üçüncüsü 20-23 Eylül tarihleri arasında TEKNOFEST kapsamında İstanbul Yeni Havalimanı’nda yapıldı.

İnsanlığın evreni anlama çabası da gökyüzünün kendisi kadar muhteşem değil mi? Üst üste konulan tuğlalarla yavaş yavaş yükselen bir yapı gibi kuşaklar boyunca oluşturulan bilgi birikimine hayran olmamak elde mi?

Oort Bulutu’nun iç sınırı ile dış sınırı arasındaki mesafe o kadar büyüktür ki NASA’nın günde 1,5 milyon kilometre kateden uzay aracı Voyager 1’in bu hızla Oort Bulutu’na ulaşması yaklaşık 1300 yılı, Oort Bulutu’ndan çıkması ise 30.000 yılı bulabilir.

Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı (T3 Vakfı) önderliğinde düzenlenen TEKNOFEST İstanbul Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali 20-23 Eylül tarihleri arasında İstanbul Yeni Havalimanı’nda gerçekleştirildi.

Gökyüzü gözlemine ilgi duyuyorsanız mevsimler değişirken gökyüzündeki dönüşüme de tanık olmuşsunuzdur.

İnsanların en büyük hayallerinden biri belki de başka gezegenleri ve yıldız sistemlerini ziyaret etmek. Böylesi uzun bir yolculuk için çok hızlı hareket edebilen uzay araçlarına ihtiyacımız var.

Ekinoks olayı yılda iki kez gerçekleşir. İlkbahar ekinoksu (ilkbahar ılımı olarak da isimlendirilir) Kuzey Yarımküre’de ilkbaharın, sonbahar ekinoksu (sonbahar ılımı olarak da isimlendirilir) ise sonbaharın ilk günü olarak kabul edilir.

Model uydu yarışması CanSat Competition 2018’de Bülent Ecevit Üniversitesi grizu-263 takımı ikinci oldu.