Skip to content Skip to navigation

Ödüllü Zekâ Oyunları Yarışması “Oyun 2017” Başladı

Bilim Genç
01/03/2017 - 15:30

İnsanların düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmelerine katkı sağlamak amacıyla Türkiye Zekâ Vakfı tarafından düzenlenen Türkiye Zekâ Oyunları Yarışması Oyun 2017 başvuruları bugün başladı.

Bu yıl 22.’si düzenlenen yarışmada önemli değişiklikler var. Oyun 2017 bu yıl Minikler, Çocuklar, Gençler ve Yetişkinler olmak üzere dört kategoride yapılıyor. Yarışmaya 1 Mart tarihinden itibaren Türkiye Zekâ Vakfı’nın (TZV) internet sitesinden kayıt olabilirsiniz.

Yarışmacılar kayıt olduktan sonra eleme sınavı sorularının cevaplarını 29 Mart tarihine kadar TZV internet sitesi üzerinden girmeleri gerekiyor. Yarı final sınavı 21–23 Nisan tarihleri arasında yine TZV internet sitesi üzerinden yapılacak.

Yarışmacılar eleme ve yarı final sorularını belirtilen tarihler içinde herhangi bir süre kısıtlaması olmaksızın tek başlarına çözüp sisteme girebiliyor. Sorular cevaplanırken ara verilebilir, belirtilen süreler içinde kalınan yerden devam edilebilir veya cevaplar değiştirilebilir.

Yazılı final sınavı 14 Mayıs Pazar günü saat 13.00’te Ankara’da yapılacak. Ödül töreni ise aynı gün saat 19.00’da. Eleme, yarı final ve final sınavları sözel, sayısal, görsel ve mantık alanlarındaki on sorudan oluşuyor.

Her kategoriden ilk üç yarışmacının ödül alacağı Türkiye Zeka Oyunları Yarışması Oyun 2017’de toplam ödül 30.000 TL. Yarışma hakkında ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

İlgili İçerikler

Beyin ve Sinir Bilim

Sevgili gençler, önce geçen ay sorduğumuz problemin çözümünü sizlerle paylaşıyoruz: Klavdiya Tuşavina, Smena, 1938.

Beyin ve Sinir Bilim

1999’da vizyona giren Matrix filminde ana karakter Neo, Headjack olarak isimlendirilen bir beyin-bilgisayar arayüzü sayesinde Matrix dünyasına girebiliyordu. Neo’nun kafatasının arkasında yer alan bağlantı girişi sayesinde bu cihaz binlerce küçük bağlantı boyunca beynin derinliklerine ulaşabiliyordu. Headjack bilgisayarlara bağlanıyor ve bu şekilde insanlar bir sanal gerçeklik dünyası olan Matrix'e giriş yapabiliyordu.

Beyin ve Sinir Bilim

Satranç köşesinde bu ay Temmuz 2019 probleminin çözümüne ve Ağustos 2019 problemine yer veriyoruz. 

Beyin ve Sinir Bilim

Çok acıktığınızı ve arkadaşlarınızla beraber en sevdiğiniz ev yapımı hamburgerciye gittiğinizi hayal edin. Büyük bir iştahla siparişinizi verdiniz. Ancak yan masada oturan kişi meyve suyunu höpürdeterek içiyor. Çok rahatsız oluyor ve hemen orayı terk ediyorsunuz.

Beyin ve Sinir Bilim

Bazen zamanın nasıl geçtiğini anlayamayız. Akşam olmak üzeredir ancak biz hâlâ gün ortasındaymışız gibi hissederiz. Bunun tam tersine trafiğin çok yoğun olduğu bir yerde zaman bir türlü geçmek bilmez. Peki nasıl oluyor da beynimiz zamanı farklı biçimlerde algılayabiliyor?

Beyin ve Sinir Bilim

Satranç köşesinde bu ay Haziran 2019 probleminin çözümüne ve Temmuz 2019 problemine yer veriyoruz. 

Beyin ve Sinir Bilim

Hiç elinizin ya da ayağınızın uyuşması nedeniyle art arda iğneler batıyormuş gibi hissettiğiniz oldu mu? Karıncalanma dediğimiz bu olay uzun süre alışılmadık pozisyonda durduğumuzda ortaya çıkar.

Beyin ve Sinir Bilim

Satranç köşesinde bu ay Mayıs 2019 probleminin çözümüne ve Haziran 2019 problemine yer veriyoruz. 

Beyin ve Sinir Bilim

Uluslararası bir araştırma grubu, farelerin gözlerine nanoparçacıklar (boyutları metrenin milyarda biri ölçeğinde olan parçacıklar) enjekte ederek kızılötesi ışığı algılamalarını sağladı. Çalışma ile ilgili makale Dr. Yuqian Ma ve arkadaşları tarafından Cell’de yayımlandı.

Beyin ve Sinir Bilim

Satranç köşesinde bu ay Nisan 2019 probleminin çözümüne ve Mayıs 2019 problemine yer veriyoruz.