Orion İlk Uzay Yolculuğunu Başarıyla Tamamladı

Dr. Tuba Sarıgül
05/12/2014 - 09:02

NASA

NASA’nın insanları Ay’ın ötesine ulaştırmak amacıyla tasarladığı uzay aracı Orion bugün Türkiye saati ile 14:05’te ilk uzay yolculuğuna başladı. Orion yaklaşık dört buçuk saat süren test uçuşunu Büyük Okyanus’a sorunsuz bir şekilde iniş yaparak tamamladı.4 Aralık’ta gerçekleştirilmesi planlanan ilk test uçuşu roketlerdeki problem nedeniyle ertelenmişti.

Fırlatma için uygun 2 saat 39 dakikalık zaman aralığında ortaya çıkan bir dizi aksilik nedeniyle Orion’un ilk test uçuşu dün gerçekleştirilememişti. İlk olarak fırlatma alanında tehlikeli bölge sınırları içindeki bir tekne testin ertelenmesine neden oldu. Daha sonra şiddetli rüzgâr nedeniyle kalkışa dakikalar kala fırlatma iki kere daha ertelendi. En son olarak roketlerindeki problem düzeltilemeyince mühendisler Orion’un dün gerçekleştirilmesi planlanan ilk test uçuşunu ertelemeye karar verdi.

Columbia Üniversitesi’nden bir grup araştırmacı ötegezegen keşfetmek için yaptıkları çalışmalar sırasında Kepler-1625b gezegeninin etrafında dolanan bir uydu keşfetti.

Hayabusa 2 uzay aracından ayrılan iki keşif aracının Ryugu asteroidinin yüzeyinden çektiği ilk fotoğraflar Dünya’ya ulaştı.

TÜBİTAK Uluslararası İnsansız Hava Araçları (İHA) yarışmasının üçüncüsü 20-23 Eylül tarihleri arasında TEKNOFEST kapsamında İstanbul Yeni Havalimanı’nda yapıldı.

İnsanlığın evreni anlama çabası da gökyüzünün kendisi kadar muhteşem değil mi? Üst üste konulan tuğlalarla yavaş yavaş yükselen bir yapı gibi kuşaklar boyunca oluşturulan bilgi birikimine hayran olmamak elde mi?

Oort Bulutu’nun iç sınırı ile dış sınırı arasındaki mesafe o kadar büyüktür ki NASA’nın günde 1,5 milyon kilometre kateden uzay aracı Voyager 1’in bu hızla Oort Bulutu’na ulaşması yaklaşık 1300 yılı, Oort Bulutu’ndan çıkması ise 30.000 yılı bulabilir.

Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı (T3 Vakfı) önderliğinde düzenlenen TEKNOFEST İstanbul Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali 20-23 Eylül tarihleri arasında İstanbul Yeni Havalimanı’nda gerçekleştirildi.

Gökyüzü gözlemine ilgi duyuyorsanız mevsimler değişirken gökyüzündeki dönüşüme de tanık olmuşsunuzdur.

İnsanların en büyük hayallerinden biri belki de başka gezegenleri ve yıldız sistemlerini ziyaret etmek. Böylesi uzun bir yolculuk için çok hızlı hareket edebilen uzay araçlarına ihtiyacımız var.

Ekinoks olayı yılda iki kez gerçekleşir. İlkbahar ekinoksu (ilkbahar ılımı olarak da isimlendirilir) Kuzey Yarımküre’de ilkbaharın, sonbahar ekinoksu (sonbahar ılımı olarak da isimlendirilir) ise sonbaharın ilk günü olarak kabul edilir.

Model uydu yarışması CanSat Competition 2018’de Bülent Ecevit Üniversitesi grizu-263 takımı ikinci oldu.