Uzay
Ayşenur Okatan
28/01/2020 - 09:49

Gizemli Karadelikleri Görüntüleyen Astrofizikçimiz Prof. Dr. Feryal Özel'le Söyleşi

Nisan 2019’da ilk kez bir karadeliği doğrudan görüntülemeyi başaran 200 kişilik ekipte yer alan Prof. Dr. Feryal Özel ile Bilim Genç ekibi olarak bir söyleşi gerçekleştirdik.

Prof. Dr. Feryal Özel, İstanbul’da Üsküdar Amerikan Lisesinden mezun olduktan sonra Columbia Üniversitesinde fizik ve uygulamalı matematik alanlarındaki eğitimini dereceyle tamamladı. Yüksek lisansını Danimarka’da Niels Bohr Enstitüsünde fizik üzerine, doktorasını ise ABD’de Harvard Üniversitesi’nde astrofizik üzerine yaptı.

Prof. Dr. Feryal Özel hâlen Arizona Üniversitesinde astronomi ve fizik profesörü olmasının yanı sıra NASA Astrofizik Komitesi Başkanlığı, NASA Lynx Uzay Teleskobu Bilim ve Teknik Ekibi Başkanlığı ve Olay Ufku Teleskobu Bilim Konseyi ve Modelleme ve Analiz Çalışma Grubu Başkanlığı görevlerini yürütüyor.

Uzay

Bir karadelik iki mekanizmayla büyür: çevresindeki maddeleri yutarak ve başka karadeliklerle birleşerek.

Çin tarihinde ilk kez Mars’a bir uzay aracı göndermeye hazırlanıyor.