Uzay
Prof. Dr. Levent Kurnaz
10/03/2021 - 19:21

Uzayda Seyahatin Kısa Yolu: Solucan Delikleri

Prof. Dr. Levent Kurnaz, evrenin birbirine çok uzak iki noktasını birbirine bağlayarak bu iki nokta arasında kısa yoldan seyahat edilmesini sağladığı düşünülen solucan deliklerini açıklıyor.

Prof. Dr. Levent Kurnaz, Bilim Genç sesli yayınının yeni bölümünde evrenin birbirine çok uzak iki noktasını birbirine bağlayarak bu iki nokta arasında kısa yoldan seyahat edilmesini sağladığı düşünülen solucan deliklerini açıklıyor.

Uzay araştırmalarının en önemli aşamalarından biri başka gök cisimlerine seyahat edebilmek. Fakat evrende farklı bir gök cismine gidip gelebilmek, insan ömrü dikkate alındığında çok uzun zaman alan bir süreç. Örneğin Güneş’e en yakın yıldız olan Proxima Centauri yaklaşık 4,2 ışık yılı (40.000.000.000.000 km) uzakta. Işık yılı ile ifade edildiğinde mesafeler kısa gibi görünse de en hızlı uzay aracı ile (Şu anki rekor, saatte yaklaşık 265.000 km hıza ulaşan Juno uzay aracında.) Proxima Centauri’ye gitmemiz 17.000 yıldan fazla sürer.

Peki evrende kısa yoldan seyahat edilmesini sağladığı düşünülen solucan delikleri nedir? Matematiksel olarak ispatlanabilirler mi? Yapay olarak üretilebilirler mi? Prof. Dr. Levent Kurnaz, Bilim Genç sesli yayınının yeni bölümünde solucan delikleriyle ilgili aklınıza takılan soruları cevaplıyor.

Bu sesli yayını
bilim genç sesli yayin spotifybilim genç sesli yayin apple
bilim genç sesli yayin googlebilim genç sesli yayin google

Uzay

Hubble Uzay Teleskobu’nun yaptığı son gözlemler, bilimsel yazında DF-2 ve DF-4 olarak adlandırılan iki gök adanın karanlık madde içermediğine dair iddiaları doğruladı.

Tüm evrene dağılmış bir arka alan ışıması olduğunu ve bu ışımanın Büyük Patlama hipotezini destekleyen en önemli bulgulardan biri olduğunu biliyor muydunuz?