Sosyal Bilimler
Dr. Mahir E. Ocak
07/06/2018 - 13:39

Atların Duygusal Hafızası

Atların sosyal zekâya sahip olduğu bilinir. Geçmişte yapılan çalışmalar, atların insanların yüz ifadelerini anlayabildiğini göstermişti. Yakın zamanlarda Sussex ve Portsmouth üniversitelerinde çalışan bir grup araştırmacının yaptığı deneyler ve gözlemler, atların aynı zamanda duygusal hafızaya sahibi olduğunu, geçmişte gördükleri insanların duygusal hallerini hatırlayabildiklerini gösteriyor. L. Proops, K. Grounds, A. V. Smith ve K. McComb tarafından yapılan araştırmanın sonuçları Current Biology’de yayımlandı.

Araştırmacılar, deneyler sırasında evcil atlara kızgın ya da mutlu bir insan yüzü fotoğrafı göstermişler. Birkaç saat sonra, fotoğrafı gösterilen kişiler, yüzlerinde hiçbir duygusal ifade olmaksızın atların karşısına getirilmiş. Sonuçlar, atların daha önce kızgın yüz ifadeli fotoğraflarını gördükleri insanlara karşı daha olumsuz bir algıya sahip olduklarını gösteriyor. Atların insanlara karşı davranışlarında belirgin değişiklikler gözlemleniyor. Bu yetenek sayesinde atlar kendileri için tehlikeli olabilecek insanları tanıyabiliyorlar.

Sosyal Bilimler

Londra Kolej Üniversitesinden bir grup arkeolog, Stonehenge’in önce Galler’de dikildikten sonra sökülüp İngiltere’ye taşındığını öne sürüyor.

Sevgili gençler, geçen ay size ünlü ABD’li kurgucu William Shinkman’ın aşağıdaki problemini sormuştuk.