Sağlık
Dr. Zeynep Bilgici
14/09/2015 - 18:08

Dondurmalar Daha Yavaş Eriyecek

Dondurma yerken yapış yapış olan ellerimiz veya eriyen dondurmanın damladığı giysilerimiz, dondurmanın erimesini yavaşlatacak yeni bir bilimsel çalışma sayesinde artık tarihe karışıyor. Edinburgh ve Dundee üniversitelerinde gerçekleştirilen bu ortak çalışmada dondurmanın ısıya dayanıklılığını artırmak için BslA isimli doğal bir protein kullanılıyor. Çalışmaya göre, Bacillus subtilus bakterilerinde koruyucu bir film görevi gören bu proteinler dondurmayı oluşturan su, hava ve yağı bir arada tutuyor ve bu sayede dondurmanın erimesi yavaşlıyor. Genellikle mayalanmış soya ürünlerinde doğal olarak bulunan bu proteinlerin dondurmanın tadını ve dokusunu olumlu yönde etkileyeceği düşünülüyor. Ayrıca BslA proteinleri kullanılan dondurmalarda daha az yağ olacağı için bu yeni dondurmaların daha düşük maliyetle üretilebileceği ve daha az kalori içereceği öngörülüyor. Bu yönüyle hem üreticiyi hem de tüketiciyi memnun edecek gibi görünen bu dondurmaların üç ila beş yıl içinde raflardaki yerini alacağı tahmin ediliyor.

Sağlık

Stresli olduğumuz zamanlarda, üzgün, yalnız ya da canımız sıkkınken genellikle kendimizi yemek yerken buluyoruz.

Bilim insanları keseli canlılarda yeni bir tür T hücresi reseptörü keşfetti. Keşfedilen reseptöre γμ (gama-mi) T hücresi reseptörü adı verildi.