logo
Menü
Giriş yap Üye ol
  • Anasayfa Anasayfa
Popüler Bilim

Popüler Bilim

Soru - Cevap

Soru - Cevap

Tasarla ve Yap

Tasarla ve Yap

Deneyler

Deneyler

Bilim Genç TV

Bilim Genç TV

Gökbilim

Gökbilim

Yeryüzü

Yeryüzü

Sesli Yayın

Sesli Yayın

Bilim Çizgi

Bilim Çizgi

Periyodik Tablo

Periyodik Tablo

Yeryüzü

Bunu Biliyor muydunuz?

Yarışmalar

Yarışmalar

  • Popüler Bilim Bilim Genç' i Tanıyın
    • - Bilim Genç Hakkında
    • - Ekibimiz
    • - İçerik Kullanım Şartları
    • - İletişim
  • Bilim Genç TÜBİTAK’ın dijital ortamda ücretsiz popüler bilim yayınıdır.

logo
Arama
Giriş yap
  • Popüler Bilim Popüler Bilim
  • Soru - Cevap Soru - Cevap
  • Tasarla ve Yap Tasarla ve Yap
  • Deneyler Deneyler
  • Bilim Genç TV Bilim Genç TV
  • Yarışmalar Yarışmalar
  • Gökbilim Gökbilim
  • Yeryüzü Yeryüzü
  • Sesli Yayın Sesli Yayın
  • Bilim Çizgi Bilim Çizgi
  • Bunu Biliyor muydunuz? Bunu Biliyor muydunuz?
  • Periyodik Tablo Periyodik Tablo
  • Popüler Bilim Bilim Genç' i Tanıyın
    • - Bilim Genç Hakkında
    • - Ekibimiz
    • - İçerik Kullanım Şartları
    • - İletişim
  • Bilim Genç TÜBİTAK’ın dijital ortamda ücretsiz popüler bilim yayınıdır.

Soğan Doğrarken Gözler Neden Yanar, Nasıl Önlenir?

Ay’a Gitmek Neden Önemli?

Ayın Şifrebilim Sorusu – Haziran 2025

Ayın Şifrebilim Sorusunun Cevabı – Mayıs 2025

Satranç Haziran 2025

Alerjik Rinit ve Bahar Alerjisi Belirtileri, Tedavi Yolları

Ayın Matematik Sorusu - Haziran 2025


Yapay Zekâ Oynayarak Öğreniyor

İlay Çelik Sezer
03/05/2018

Google’a ait DeepMind’dan ve California Üniversitesi’nden araştırmacılar tarafından eğitilen bir yapay zekâ uygulaması bir oyun davranışının ilk aşamalarını sergiliyor.

Yapay Zekâ Oynayarak Öğreniyor

Çocuklar nesneleri evirip çevirerek, tutup bırakarak ya da itip çekerek oyunlar oynar. Bu, küçük yaşlardan itibaren fiziksel dünyayı keşfetmelerinin bir yoludur. İşte şimdi Google’a ait DeepMind’dan ve California Üniversitesi’nden araştırmacılar tarafından eğitilen bir yapay zekâ uygulaması bu tür bir oyun davranışının ilk aşamalarını sergiliyor.

DeepMind’dan Misha Denil fiziksel çevremizle ilgili pek çok şeyi, örneğin “Burası oturulabilecek bir yer mi?” ya da “Bu yumuşak mı?” gibi soruların cevabını en iyi deneyimleyerek öğrendiğimizi söylüyor. Araştırmada Denil ve ekibi bir yapay zekâ uygulamasını, farklı iki sanal ortamda nesnelerle etkileşerek onların fiziksel özelliklerini öğrenmesi için eğitti.

İlk sanal ortamda yapay zekâya aynı büyüklükte olan ancak deneyin her yapılışında kütlesi rastgele olarak değişen bloklar verildi. Yapay zekâ en ağır bloğu her tespit edişinde ödüllendirildi, her yanılışında ise olumsuz geribildirim aldı. Deney tekrar edildikçe yapay zekâ en ağır bloğu tespit etmenin tek yolunun seçim yapmadan önce her biriyle etkileşim kurmak olduğunu “anladı”.

İkinci ortamda ise yine beş blok vardı, ancak bu defa kule gibi düzenlenmişlerdi. Bazı bloklar birbirine yapışmıştı, daha büyük ve tek bir blok oluşturuyordu, diğerleri ise ayrı ayrıydı. Yapay zekânın ayrı kaç blok olduğunu tespit etmesi gerekiyordu. Yine cevabına bağlı olarak ödül ya da olumsuz geribildirim aldı. Yapay zekâ zamanla doğru cevabı bulmak için kuleyle etkileşmesi, onu parçalarına ayırması gerektiğini öğrendi.

Tabii ki araştırmadaki sanal ortam son derece basit. Yapay zekânın deneyimleyebileceği farklı etkileşim biçimlerinin sayısı çok az. Yine de nesnelerin fiziksel özelliklerine ve fizik yasalarına ilişkin hiçbir ön bilgi olmadan problem çözebiliyor. Massachusetts Teknoloji Enstitüsü’nden Jiajun Wu, bu çalışmanın sonuçlarının günün birinde robotikte kullanılabileceğini, örneğin robotlara tehlikeli arazilerde ilerlerken yardımcı olabileceğini düşünüyor.

DeepMind’ı meşhur eden, bilgisayarları ödüller ve cezalar vererek eğitme yöntemi “pekiştirmeli öğrenme” olarak adlandırılıyor. 2014’te DeepMind bir yapay zekâ uygulamasına bu yöntemle Atari video oyunlarını insanlardan daha iyi oynamayı öğretmiş, sonunda şirket Google tarafından satın alınmıştı.

Konu
Yapay Zekâ

paylaş

En Çok Okunan Makaleler

Chandra, Yeni Tip Kozmik Nesneden Gelen Düzenli Sinyaller Tespit Etti

Haberler • 30-05-2025

Lise Öğrencileri İçin 2025 Yılı TÜBİTAK Bilim Kamplarına Katılım Başvuruları Başladı!

Duyurular • 02-01-2025

Bilim Genç’e İçerik Hazırlamak İster misiniz?

Duyurular • 12-05-2025

Pestisit Nedir? Pestisitler Zararlı mıdır?

Haberler • 30-04-2025

Kozmik Gezegen Otopsisi: Yıldızına Yaklaşarak Atmosferine Dalan Gezegen

Gökbilim • 29-04-2025

Bilim Genç Kafede Bilim Etkinliği: “Antarktika Hikâyeleri”

Duyurular • 24-04-2025

Gökyüzünde Gezegen Şöleni

Haberler • 25-01-2025

Keçilerin Göz Bebekleri Neden Dikdörtgen Şeklindedir?

Soru - Cevap • 15-02-2025

Astronot Suni Williams Uzay Yürüyüşünde Rekor Kırdı

Haberler • 31-01-2025

Meşhur Matematik Problemi: ‘‘Taşınan Kanepe Problemi’’ Çözüldü

Haberler • 30-01-2025

Bilim Genç Logo
Tekrardan Hoşgeldiniz!

Bilim Genç’in kozmik derinliklerinde yolculuğa başlamak için giriş yapın.

Bir hesabınız yok mu? Üye olun

Sayfayı Paylaş
Twitter'da paylaş telegram'da paylaş Whatsapp'da paylaş facebook'da paylaş
Bağlantıyı kopyala
baylaş