Çocuklar Büyük Sayıları Kavrayabiliyor
Araştırmalar üç yaşındaki çocukların sayıları kavrama yetisinin düşünülenden çok daha fazla gelişmiş olduğunu gösterdi.
Araştırmalar üç yaşındaki çocukların sayıları kavrama yetisinin düşünülenden çok daha fazla gelişmiş olduğunu gösterdi. Bu, ilkokula başlayan çocukların şu anda uygulanandan daha kapsamlı bir matematik eğitimine hazır olabileceği anlamına geliyor.
Çok basamaklı sayıların kavranması için bu sayılardaki rakamların basamak değerlerinin de anlaşılması gerekir. Örneğin 45 sayısındaki 4 rakamı onlar basamağında olduğu için basamak değeri 40'tır. Benzer şekilde 857 sayısındaki 8 rakamı yüzler basamağında olduğu için basamak değeri 800, 5 rakamı onlar basamağında olduğu için basamak değeri 50'dir. Okula yeni başlayan çocukların matematikte hızlı bir gelişim gösterebilmesi için çok basamaklı sayılardaki rakamların basamak değerlerini iyice anlamaları gerekiyor. Çünkü bu konunun kavranması hem basit matematik işlemlerinin hem de daha karmaşık problemlerin çözümlerinin kolayca anlaşılması için bir ön koşul.
Daha önceleri çocukların çok basamaklı sayıları ve bu sayılardaki rakamların basamak değerlerini kavrayamadığı düşünülüyordu. Ancak Michigan Eyalet Üniversitesi araştırmacılarının Child Development'ta yayımladığı araştırma sonuçları bunun doğru olmadığını gösteriyor. Yaşları 3 ile 7 arasında değişen çocuklar üzerinde yapılan deneyler, çocukların basamak değerini anlama konusunda tahmin edilenden çok daha iyi olduğunu gösterdi. Kavrama yeteneği beklendiği gibi yaş ile birlikte artıyor. Araştırmayı yapan ekibin üyelerinden Kelly Mix, bu durumun sebebinin günümüzde çocukların sık sık çok basamaklı sayılarla -örneğin etiketlerin üzerindeki fiyatlarla ya da binaların üzerindeki adres numaralarıyla- karşılaşmasından kaynaklandığını düşünüyor. Çocukların yazılı olarak gördüğü çok basamaklı sayıları sözlü olarak duyması da kavrayışlarının gelişmesini sağlıyor.