Sağlık
İbrahim Özay Semerci
27/10/2014 - 14:31

Kokuları Bir Süre Sonra Niçin Algılayamıyoruz?

Parfüm, çiçek veya herhangi bir şeyi kokladığımızda burnumuzda kokuyla ilgili sinir hücreleri etkinleşir ve bu hücreler beynimize sinyaller gönderir. Bu sinyaller kimyasal madde şeklindedir.

Hücrelerdeki kimyasal maddeler bir süre sonra biter ve burnumuz kokulara karşı duyarsızlaşır. Bir başka ifadeyle, uyarıların süresi uzadıkça sinir sistemimizin onlara karşı duyarlılığı azalır. Bu durum olumlu ya da olumsuz sonuçlar doğurabilecek daha yeni kokulara yoğunlaşmamızı sağlar. Ayrıca koku hafızamız yakın bir zamanda algıladığımız kokuları “görmezden gelir.” Örneğin okuldan döndüğümüzde evin kokusunu algılamayız, ama uzun bir tatilden döndüğümüzde algılarız.

Sağlık

Aşırı şeker tüketilmesinin hiperaktiviteye neden olduğu konusunda bilim insanları arasında görüş birliği bulunmasa da obezite, diyabet yani şeker hastalığı, karaciğerde yağlanma, diş problemleri gibi sorunlara neden olduğu biliniyor.

Kimi zaman bazı yiyecekleri canımız diğerlerine göre daha çok çeker. Bunun sebebiyse vücudumuz için gerekli besin maddelerini günlük olarak belirli oranlarda almak zorunda olmamız.