logo
Menü
Giriş yap Üye ol
  • Anasayfa Anasayfa
Popüler Bilim

Popüler Bilim

Soru - Cevap

Soru - Cevap

Tasarla ve Yap

Tasarla ve Yap

Deneyler

Deneyler

Bilim Genç TV

Bilim Genç TV

Gökbilim

Gökbilim

Yeryüzü

Yeryüzü

Sesli Yayın

Sesli Yayın

Bilim Çizgi

Bilim Çizgi

Periyodik Tablo

Periyodik Tablo

Yeryüzü

Bunu Biliyor muydunuz?

Yarışmalar

Yarışmalar

  • Popüler Bilim Bilim Genç' i Tanıyın
    • - Bilim Genç Hakkında
    • - Ekibimiz
    • - İçerik Kullanım Şartları
    • - İletişim
  • Bilim Genç TÜBİTAK’ın dijital ortamda ücretsiz popüler bilim yayınıdır.

logo
Arama
Giriş yap
  • Popüler Bilim Popüler Bilim
  • Soru - Cevap Soru - Cevap
  • Tasarla ve Yap Tasarla ve Yap
  • Deneyler Deneyler
  • Bilim Genç TV Bilim Genç TV
  • Yarışmalar Yarışmalar
  • Gökbilim Gökbilim
  • Yeryüzü Yeryüzü
  • Sesli Yayın Sesli Yayın
  • Bilim Çizgi Bilim Çizgi
  • Bunu Biliyor muydunuz? Bunu Biliyor muydunuz?
  • Periyodik Tablo Periyodik Tablo
  • Popüler Bilim Bilim Genç' i Tanıyın
    • - Bilim Genç Hakkında
    • - Ekibimiz
    • - İçerik Kullanım Şartları
    • - İletişim
  • Bilim Genç TÜBİTAK’ın dijital ortamda ücretsiz popüler bilim yayınıdır.

Çivi Kullanılmadan Yapılan Bir Köprü mü? Cambridge Matematik Köprüsü

Bilim Genç Kafede Bilim Etkinliği: Uzayı ve Yıldızları Neden Araştırıyoruz?

Dijital Obez miyim? Dijital Araçların Aşırı Kullanımı Yaşam Memnuniyetimizi Azaltıyor!

Tek Sağlık Nedir?

Geri Dönüştürülmüş Plastik Gerçekten Çevre Dostu mu?

Bilim Genç Kafede Bilim Etkinliği: Sıfırın Altında Bilim: Antarktika ve Arktik Maceraları

Kadınlar Erkelerden Daha Fazla Uykuya mı İhtiyaç Duyuyor?


Makinelerin Yükselişi Devam Ediyor!

Gürkan Caner Birer
10/02/2016

Önce üçtaş oyunu, sonra dünya satranç şampiyonu Garry Kasparov’un ünlü DeepBlue bilgisayarına yenilmesi, şimdi de Go.

Makinelerin Yükselişi Devam Ediyor!

Makinelerin akıllı hale gelmesiyle, Hollywood bilim kurgu filmlerinde de sıkça işlenen, insanoğlunun akıllı makinelerle mücadelesinde bir cephe daha düştü. Önce üçtaş oyunu (Tic-Tac-Toe ya da XOX olarak da biliniyor), sonra dünya satranç şampiyonu Garry Kasparov’un ünlü DeepBlue bilgisayarına yenilmesi, şimdi de Go. Bugüne kadar yapay zekâ araştırmacıları geliştirdikleri yazılımlarla birçok oyunda insanları yenmeyi başardı, ancak Go oyunu bu yarışta farklı bir yerde duruyordu. Çünkü Go diğer oyunlara göre çok daha fazla sayıda hamle olasılığı barındırıyor. Kuralları basit olsa da toplamda 1.000.000.000.000.000.

000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.

000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.

000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 yani 10170 farklı hamleden bahsediyoruz. Bu hamle sayısı, evrendeki atomların sayısından daha fazla. Bu nedenle bugüne kadar insanoğlu söz konusu Go oyunu olunca yapay zekâyı yenmeyi başarıyordu. Ancak Google tarafından geliştirilen yapay zekâ sistemi, insanların bugüne kadar oynadığı oyunlardan derlenen 30 milyon hamle ile eğitildi. Sonrasında yapay zekâ kendi içerisinde binlerce oyun oynayarak yeni stratejiler geliştirdi. Bu işlemler için gerekli olan işlemci gücü ise Google Bulut altyapısının desteği ile sağlandı.

Bütün bu çalışmalar sonucunda, AlphaGo adı verilen yazılım Avrupa Go şampiyonu Fan Hui’yi 5–0 yenerek tarihe geçti. AlphaGo önümüzdeki günlerde efsanevi Go şampiyonlarıyla maçlar yapmaya devam edecek.

Konu
Yapay Zekâ

paylaş

En Çok Okunan Makaleler

Lise Öğrencileri İçin 2025 Yılı TÜBİTAK Bilim Kamplarına Katılım Başvuruları Başladı!

Duyurular • 02-01-2025

Bilim Genç’e İçerik Hazırlamak İster misiniz?

Duyurular • 12-05-2025

Chandra, Yeni Tip Kozmik Nesneden Gelen Düzenli Sinyaller Tespit Etti

Haberler • 30-05-2025

Pestisit Nedir? Pestisitler Zararlı mıdır?

Haberler • 30-04-2025

Kozmik Gezegen Otopsisi: Yıldızına Yaklaşarak Atmosferine Dalan Gezegen

Gökbilim • 29-04-2025

Gökyüzünde Gezegen Şöleni

Haberler • 25-01-2025

Keçilerin Göz Bebekleri Neden Dikdörtgen Şeklindedir?

Soru - Cevap • 15-02-2025

Astronot Suni Williams Uzay Yürüyüşünde Rekor Kırdı

Haberler • 31-01-2025

Meşhur Matematik Problemi: ‘‘Taşınan Kanepe Problemi’’ Çözüldü

Haberler • 30-01-2025

Anadolu Parsının En Net Görüntüsü Kaydedildi

Haberler • 07-12-2024

Bilim Genç Logo
Tekrardan Hoşgeldiniz!

Bilim Genç’in kozmik derinliklerinde yolculuğa başlamak için giriş yapın.

Bir hesabınız yok mu? Üye olun

Sayfayı Paylaş
Twitter'da paylaş telegram'da paylaş Whatsapp'da paylaş facebook'da paylaş
Bağlantıyı kopyala
baylaş