Makinelerin Yükselişi Devam Ediyor!
Önce üçtaş oyunu, sonra dünya satranç şampiyonu Garry Kasparov’un ünlü DeepBlue bilgisayarına yenilmesi, şimdi de Go.
Makinelerin akıllı hale gelmesiyle, Hollywood bilim kurgu filmlerinde de sıkça işlenen, insanoğlunun akıllı makinelerle mücadelesinde bir cephe daha düştü. Önce üçtaş oyunu (Tic-Tac-Toe ya da XOX olarak da biliniyor), sonra dünya satranç şampiyonu Garry Kasparov’un ünlü DeepBlue bilgisayarına yenilmesi, şimdi de Go. Bugüne kadar yapay zekâ araştırmacıları geliştirdikleri yazılımlarla birçok oyunda insanları yenmeyi başardı, ancak Go oyunu bu yarışta farklı bir yerde duruyordu. Çünkü Go diğer oyunlara göre çok daha fazla sayıda hamle olasılığı barındırıyor. Kuralları basit olsa da toplamda 1.000.000.000.000.000.
000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.
000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.
000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 yani 10170 farklı hamleden bahsediyoruz. Bu hamle sayısı, evrendeki atomların sayısından daha fazla. Bu nedenle bugüne kadar insanoğlu söz konusu Go oyunu olunca yapay zekâyı yenmeyi başarıyordu. Ancak Google tarafından geliştirilen yapay zekâ sistemi, insanların bugüne kadar oynadığı oyunlardan derlenen 30 milyon hamle ile eğitildi. Sonrasında yapay zekâ kendi içerisinde binlerce oyun oynayarak yeni stratejiler geliştirdi. Bu işlemler için gerekli olan işlemci gücü ise Google Bulut altyapısının desteği ile sağlandı.
Bütün bu çalışmalar sonucunda, AlphaGo adı verilen yazılım Avrupa Go şampiyonu Fan Hui’yi 5–0 yenerek tarihe geçti. AlphaGo önümüzdeki günlerde efsanevi Go şampiyonlarıyla maçlar yapmaya devam edecek.