Uzay
Prof. Dr. Levent Kurnaz
07/04/2021 - 17:08

Metal İhtiyacına Alternatif Çözüm: Asteroit Madenciliği

Prof. Dr. Levent Kurnaz Bilim Genç sesli yayınının yeni bölümünde asteroit madenciliğini anlatıyor.

Sanayileşmeye bağlı olarak metal ihtiyacının artması nedeniyle Dünya üzerindeki metal kaynakları hızla azalıyor. Bunun yanı sıra cevherlerinden metal elde edilme sürecinin maliyetlerinin yüksek olması ve bu süreçlerde doğaya verilen zarar göz önüne alındığında gelecekte bazı metallere erişmekte güçlük yaşayabiliriz. Peki çözüm ne?

Bu sorunu aşmak için kullanılabilecek yöntemlerden biri asteroit madenciliği. Peki, alternatif metal kaynağı olarak düşünülen asteroit madenciliği nedir? Asteroit madenciliği nasıl yapılacak? Gelecekte hangi teknolojiler asteroit madenciliğini kolaylaştırabilir? Prof. Dr. Levent Kurnaz, Bilim Genç sesli yayınının yeni bölümünde bu soruları cevaplıyor.

Bu sesli yayını
bilim genç sesli yayin spotifybilim genç sesli yayin apple
bilim genç sesli yayin googlebilim genç sesli yayin google

Hazırlayan ve Seslendiren Hakkında:

Prof. Dr. Levent Kurnaz Boğaziçi Üniversitesi Fizik Bölümü

Boğaziçi Üniversitesi İklim Değişikliği ve Politikaları Uygulama ve Araştırma Merkezi

Uzay

Hubble Uzay Teleskobu’nun yaptığı son gözlemler, bilimsel yazında DF-2 ve DF-4 olarak adlandırılan iki gök adanın karanlık madde içermediğine dair iddiaları doğruladı.

Tüm evrene dağılmış bir arka alan ışıması olduğunu ve bu ışımanın Büyük Patlama hipotezini destekleyen en önemli bulgulardan biri olduğunu biliyor muydunuz?