logo
Menü
Giriş yap Üye ol
  • Anasayfa Anasayfa
Popüler Bilim

Popüler Bilim

Soru - Cevap

Soru - Cevap

Tasarla ve Yap

Tasarla ve Yap

Deneyler

Deneyler

Bilim Genç TV

Bilim Genç TV

Gökbilim

Gökbilim

Yeryüzü

Yeryüzü

Sesli Yayın

Sesli Yayın

Bilim Çizgi

Bilim Çizgi

Periyodik Tablo

Periyodik Tablo

Yeryüzü

Bunu Biliyor muydunuz?

Yarışmalar

Yarışmalar

  • Popüler Bilim Bilim Genç' i Tanıyın
    • - Bilim Genç Hakkında
    • - Ekibimiz
    • - İçerik Kullanım Şartları
    • - İletişim
  • Bilim Genç TÜBİTAK’ın dijital ortamda ücretsiz popüler bilim yayınıdır.

logo
Arama
Giriş yap
  • Popüler Bilim Popüler Bilim
  • Soru - Cevap Soru - Cevap
  • Tasarla ve Yap Tasarla ve Yap
  • Deneyler Deneyler
  • Bilim Genç TV Bilim Genç TV
  • Yarışmalar Yarışmalar
  • Gökbilim Gökbilim
  • Yeryüzü Yeryüzü
  • Sesli Yayın Sesli Yayın
  • Bilim Çizgi Bilim Çizgi
  • Bunu Biliyor muydunuz? Bunu Biliyor muydunuz?
  • Periyodik Tablo Periyodik Tablo
  • Popüler Bilim Bilim Genç' i Tanıyın
    • - Bilim Genç Hakkında
    • - Ekibimiz
    • - İçerik Kullanım Şartları
    • - İletişim
  • Bilim Genç TÜBİTAK’ın dijital ortamda ücretsiz popüler bilim yayınıdır.

Ay’a Gitmek Neden Önemli?

Ayın Şifrebilim Sorusu – Haziran 2025

Ayın Şifrebilim Sorusunun Cevabı – Mayıs 2025

Satranç Haziran 2025

Alerjik Rinit ve Bahar Alerjisi Belirtileri, Tedavi Yolları

Ayın Matematik Sorusu - Haziran 2025

Ayın Matematik Sorusunu Doğru Çözenler – Mayıs 2025


“Tutmayacak” Ürünlerin Belirleyicisi Siz misiniz?

Dr. Tuba Sarıgül
29/12/2015

Bazı müşteriler “tutmayacak” yeni ürünleri seçme konusunda çok başarılı.

“Tutmayacak” Ürünlerin Belirleyicisi Siz misiniz?

Yeni bir ürünün başarılı bir satış grafiği yakalayıp yakalayamayacağı hakkında fikir sahibi olabilmek için, ürün piyasaya çıkmadan önce müşterilerle yapılan anketler sonucunda elde edilen geri bildirimler hayli önemli. Ancak anket sonuçlarının olumlu olması her zaman ürünün “tutacağı” anlamına gelmiyor. Journal of Marketing Research dergisinde yayımlanan bir araştırmada bazı müşterilerin beğendikleri ve almayı tercih ettikleri ürünlerin piyasaya çıktığında daima başarısız olduğu belirlendi.

Araştırmacılar 2003 ve 2005 yılları arasında 8809 yeni ürünle ilgili 80 bine yakın müşteriyle ön araştırma yaptı. Sonuçta piyasaya çıkan ürünlerin ancak %40’ının üç yıl sonunda satışına devam edildiği belirlendi.

Sonuçlar ayrıntılı incelendiğinde ise araştırmacılar hayli ilginç bir sonuçla karşılaştı. Katılımcılardan belli bir grubun yeni ürünlerle ilgili yapılan araştırmaların sonuçlarını belirgin şekilde etkilediği anlaşıldı. Bu gruptaki kişilerin sonuçlar üzerindeki etkisi %25’ten %50’ye çıkarıldığında ürünün başarılı olma olasılığı %31 oranında azalıyor. Ürünlerin bu kişiler tarafından birden fazla kez tercih edilmesi ise başarısızlık olasılığını daha da artırıyor.

Bu durumun nedeninin insanların risk alma eğilimleriyle ilişkili olduğu düşünülüyor. Risk alma konusunda daha cesur insanlar sıradışı ürünleri daha fazla tercih ediyor. Ayrıca bu eğilim farklı ürün kategorilerinde de gözleniyor. Araştırmacılar sonuçların yeni ürünlerin piyasada başarılı olup olmayacağıyla ilgili daha doğru öngörülerin yapılmasına yardımcı olabileceğini düşünüyor.

Christine Daniloff/MIT

Konu
İstatistik

paylaş

En Çok Okunan Makaleler

Chandra, Yeni Tip Kozmik Nesneden Gelen Düzenli Sinyaller Tespit Etti

Haberler • 30-05-2025

Lise Öğrencileri İçin 2025 Yılı TÜBİTAK Bilim Kamplarına Katılım Başvuruları Başladı!

Duyurular • 02-01-2025

Bilim Genç’e İçerik Hazırlamak İster misiniz?

Duyurular • 12-05-2025

Pestisit Nedir? Pestisitler Zararlı mıdır?

Haberler • 30-04-2025

Kozmik Gezegen Otopsisi: Yıldızına Yaklaşarak Atmosferine Dalan Gezegen

Gökbilim • 29-04-2025

Bilim Genç Kafede Bilim Etkinliği: “Antarktika Hikâyeleri”

Duyurular • 24-04-2025

Gökyüzünde Gezegen Şöleni

Haberler • 25-01-2025

Keçilerin Göz Bebekleri Neden Dikdörtgen Şeklindedir?

Soru - Cevap • 15-02-2025

Astronot Suni Williams Uzay Yürüyüşünde Rekor Kırdı

Haberler • 31-01-2025

Meşhur Matematik Problemi: ‘‘Taşınan Kanepe Problemi’’ Çözüldü

Haberler • 30-01-2025

Bilim Genç Logo
Tekrardan Hoşgeldiniz!

Bilim Genç’in kozmik derinliklerinde yolculuğa başlamak için giriş yapın.

Bir hesabınız yok mu? Üye olun

Sayfayı Paylaş
Twitter'da paylaş telegram'da paylaş Whatsapp'da paylaş facebook'da paylaş
Bağlantıyı kopyala
baylaş