Uzay
Dr. Mahir E. Ocak
30/01/2015 - 09:59

2004 BL86 Asteroidi ve Uydusu

26 Ocak’ta Dünya’nın yakınından geçen 2004 BL86 asteroidine ait görüntülerde, asteroidin bir uyduya sahip olduğu görülüyor.

Araştırmacılar elde edilen görüntüleri kullanarak bir video da hazırlamış. Videoya http://www.jpl.nasa.gov/video/details.php?id=1357 adresinden ulaşılabiliyor.

Hazırlanan videoda kullanılan görüntüler Goldstone’daki (Kaliforniya) derin uzay radarıyla elde edilmiş. Sonuçlar asteroidin yaklaşık 325 metre çapında olduğunu ve etrafında dönen yaklaşık 70 metre çapında bir uyduya sahip olduğunu gösteriyor. 26 Ocak’ta Dünya’nın yaklaşık 1,2 milyon kilometre yakınından geçen asteroidin en az iki yüz yıl boyunca Dünya’ya bu kadar yaklaşmayacağı hesaplanıyor.

Dünya’ya yakın asteroitlerden çapı 200 metrenin üzerinde olanların yaklaşık %16’sının bir ya da daha fazla uyduya sahip olduğu biliniyor.

Uzay

Hubble Uzay Teleskobu’nun yaptığı son gözlemler, bilimsel yazında DF-2 ve DF-4 olarak adlandırılan iki gök adanın karanlık madde içermediğine dair iddiaları doğruladı.

Tüm evrene dağılmış bir arka alan ışıması olduğunu ve bu ışımanın Büyük Patlama hipotezini destekleyen en önemli bulgulardan biri olduğunu biliyor muydunuz?