Dünya ve Yaşam
Bilim Genç
01/05/2018 - 00:04

Fotoğraflar Köşesinde Mayıs Ayının Konusu “Endemik Bitkiler”

Ankara çiğdemi (Crocus ancyrensis)

Avrupa, Asya ve Afrika kıtalarının birbirine bağlandığı bir bölgede yer alan Türkiye, farklı iklim ve coğrafi özellikleri nedeniyle zengin bir biyolojik çeşitliliğe sahip. Türkiye’deki dağlar, ormanlar, sulak alanlar, denizler gibi farklı ekosistemler birçok canlı türüne ev sahipliği yapıyor. Bunların bazıları ise endemik.

Yeryüzünde sadece belirli bir bölgede yaşayan canlı türleri endemik canlılar olarak isimlendiriliyor. Peki, siz yaşadığınız bölgeye özgü bitki türlerini tanıyor musunuz?

Bilim Genç Fotoğraflar köşesinde mayıs ayında objektiflerinizi yaşadığınız bölgeye özgü bitki türlerine odaklamanızı istiyoruz. Fotoğraflarınızı Bilim Genç’te paylaşırken açıklama bölümüne #EndemikBitkiler etiketini eklemeyi unutmayın.

Fotoğraflarınızın açıklama bölümünde ayrıca fotoğrafını çektiğiniz bitkinin biliyorsanız yerel ve bilimsel ismine yer verebilir, bitkinin renk, şekil, doku gibi özelliklerine ait gözlemlerinizi ekleyebilir, fotoğrafınızı nerede ve ne zaman çektiğinizi belirtebilirsiniz.

data-cke-saved-src=http://www.bilimgenc.tubitak.gov.tr/sites/default/files/fotograflar_kosesinde_mayis_ayinin_konusu_endemik_bitkiler_0.jpg

Bilim Genç Fotoğraflar köşesinde her ay belirlenen konuda gönderilen fotoğraflar arasından seçilenler ayın en beğenilen fotoğrafları galerisinde yayınlanıyor. Fotoğrafların sahiplerine ise TÜBİTAK popüler bilim kitaplarından hediye ediliyor.

Siz de “Kendimi ifade etmemin en etkili yolu fotoğraf!” diyorsanız, ayın fotoğraf konularını takip etmeyi unutmayın.

Dünya ve Yaşam

Dünya’nın uzun dönem yaşam koşullarını belirleyen iklimler yeryüzünde farklı dönemlerin yaşanmasına neden oluyor. Peki, iklim değişimlerinin ortaya çıkma sebebi ne?

“Menemen soğanlı mı olur, soğansız mı?” diye tartışmadan önce ana vatanı Amerika kıtası olan domatesin sofralarımızda nasıl bu kadar vazgeçilmez bir ürüne dönüştüğü üzerinde biraz düşünmeye ne dersiniz?