Hibrit Elektrikli Uçak 2025’te Yolcu Taşımaya Başlayabilir
Hibrit enerjili uçak BEHA’nın (biyoelektrikli hibrit hava aracı) 2025’te yolcu taşımaya başlayarak hizmete girmesi hedefleniyor. 18 yolcu kapasiteli uçak, özgün kanat tasarımı sayesinde 300 metre uzunluğundaki çok kısa pistlerde kalkış ve iniş yapabilecek.
Hibrit enerjili uçak BEHA’nın (biyoelektrikli hibrit hava aracı) 2025’te yolcu taşımaya başlayarak hizmete girmesi hedefleniyor.
Faradair isimli havacılık şirketi tarafından tasarlanan 18 yolcu kapasiteli uçak, özgün kanat tasarımı sayesinde 300 metre uzunluğundaki çok kısa pistlerde kalkış ve iniş yapabilecek. Uçak aynı zamanda çok düşük hızlarda (∼75 km/sa) hareket etse bile kanat tasarımı taşıma kuvveti oluşturmaya devam edebiliyor.
Hibrit eneriji uçak, biyodizel yakıtla çalışan pervaneli motorlardan ve elektrik bataryasından enerji elde edebiliyor. Elektrikli motorlar 15 dakika boyunca enerji sağlayabiliyor ve iniş-kalkışlarda kullanılıyor. Biyodizel yakıtla çalışan pervaneli motorlar ise uçağın havadaki hareketi sırasında kullanılıyor. Bu süreçte aynı zamanda elektrik bataryasının şarj olmasını sağlıyor. Elektrik bataryaları aynı zamanda kanatların üzerindeki güneş panelleri sayesinde şarj oluyor.
Birbirinin tersi yönde dönen pervanelerden oluşan motor tasarımı sayesinde uçak daha az enerji harcıyor. Ayrıca oluşturduğu gürültü seviyesi klasik uçaklara göre çok daha düşük. Yenilenebilir enerji kaynaklarından enerji sağlayan hibrit enerjili uçak BEHA, enerji verimli ve çevreci tasarımı ile geleceğin uçak teknolojilerinden biri olabilir.