Neden Bazen Uçaklar Yan Bir Şekilde İniş Yapar?
Uçak yolculukları sizde gerginliğe neden oluyorsa rüzgârlı havalarda uçmak daha da endişe verici olabilir. Özellikle de iniş sırasında pistin doğrultusuna göre uçağa yandan gelen şiddetli bir rüzgâr varsa...
Uçak yolculukları sizde gerginliğe neden oluyorsa rüzgârlı havalarda uçmak daha da endişe verici olabilir. Özellikle de iniş sırasında pistin doğrultusuna göre uçağa yandan gelen şiddetli bir rüzgâr varsa...
Sakin havalarda uçaklar iniş sırasında pist doğrultusunda alçalır. Yaklaşma sırasında uçağın hızı ve yüksekliği yavaş yavaş azaltılır. Piste temas etmeden önce uçağın burnu biraz yukarı kaldırılır. Yere temas ettikten sonra uçak yavaşlayarak durur. Ancak pistin doğrultusuna göre yandan şiddetli bir rüzgâr esiyorsa, yan rüzgâr iniş sırasında uçağın doğrultusunun değişmesine neden olur. Bu durumda eğer rüzgârın açısı ve şiddeti izin verilen sınırların içindeyse, pilotlar pist doğrultusunda düz bir şekilde değil, rüzgârın açısına göre sağa ya da sola eğimli bir şekilde piste yaklaşır. Bu sayede uçağın burun kısmı yan rüzgâra doğru yönelmiş hâldeyken, uçağın gövdesi pist doğrultusunda düz bir şekilde ilerleyebilir.
Bu şekilde iniş yaparken uçağın iniş takımları yere temas etmeden hemen önce pilotlar uçağın burnunun yönünü pist doğrultusu ile aynı olacak şekilde düzeltir.
Pilotlar kokpitin içindeki dümen pedalı ile uçağın kuyruğundaki küçük kanatçığı hareket ettirerek uçağın burnunun yönünü sağa ya da sola doğru değiştirebilir.
Kaynaklar: