Sağlık
Bilim Genç
15/03/2021 - 16:06

Aşı Nasıl Bağışıklık Oluşturur?

İlk aşı nasıl geliştirildi, aşılar hastalıklardan nasıl koruyor, aşıların bağışıklık sistemini harekete geçirmesi için kullanılan yöntemler arasında hangi farklar var?

Aşılar geçmişte küresel ölçekte salgınlara neden olan bazı hastalıkların tamamen ortadan kalkmasına yardımcı oldu. Yeni tip koronavirüs salgınının sona ermesi için de şu anda elimizdeki en etkili araç aşılar.

İnaktive edilmiş aşılar, m-RNA aşıları, taşıyıcı vektör aşıları… Bugünlerde COVID-19’a karşı farklı yöntemler kullanılarak geliştirilen aşılar ile ilgili birçok bilgiyle karşılaşıyoruz. Peki ilk aşı nasıl geliştirildi, aşılar hastalıklardan nasıl koruyor, aşıların bağışıklık sistemini harekete geçirmesi için kullanılan yöntemler arasında hangi farklar var? Bu soruların cevaplarına “Aşı Nasıl Bağışıklık Oluşturur?” videomuzdan ulaşabilirsiniz.

Sağlık

Stresli olduğumuz zamanlarda, üzgün, yalnız ya da canımız sıkkınken genellikle kendimizi yemek yerken buluyoruz.

Bilim insanları keseli canlılarda yeni bir tür T hücresi reseptörü keşfetti. Keşfedilen reseptöre γμ (gama-mi) T hücresi reseptörü adı verildi.