Sağlık
Dr. Tuba Sarıgül
03/04/2020 - 11:44

Sabun Virüsleri Nasıl Yok Eder?

Koronavirüs, solunum yollarında enfeksiyona neden olan bir virüs türü. Öksürme ve hapşırma sırasında virüs içeren damlacıklar diğer insanlara ya da yüzeylere bulaşabiliyor. Virüsle kirlenen yüzeylere dokunulduktan sonra eller ağza, burna ya da göze temas ettirildiğinde de virüs vücuda alınabiliyor. Böylece virüs insanlar arasında hızla yayılıyor. El hijyeni, yeni tip koronavirüs gibi solunum yolu enfeksiyonuna neden olan virüslerden korunmak için alınabilecek en etkili önlemlerden biri. Peki sabun virüsleri nasıl yok ediyor?

SARS-CoV-2 olarak adlandırılan yeni tip koronavirüs bir RNA virüsü yani genetik materyali RNA olan bir virüs. Virüsleri çevreleyen zarın yapısında yağ molekülleri bulunur. Bu zar virüsün genetik materyalini korur.

class=attr__format__media_original

Sabunun yapısında polar ve apolar kısımlar vardır. Polar kısımlar su gibi polar maddelerde çözünürken, apolar kısımlar yağ gibi apolar maddeleri çözer. Sabun kirleri bu sayede temizler.

Sabun Nasıl Temizler?

Ellerimizi sabunla yıkadığımızda sabun virüsün genetik materyalini koruyan zarın yapısındaki yağ moleküllerini çözer. Bu sayede zarın yapısı bozulur ve virüs enfeksiyon yapma özelliğini kaybeder.

Sağlık

Dünya çapında konserler veren bir keman virtüözü, dünya şampiyonu bir satranç ustası veya uluslararası turnuvalarda şampiyonluk kazanan bir tenisçi olmak ister miydiniz?

Aşırı şeker tüketilmesinin hiperaktiviteye neden olduğu konusunda bilim insanları arasında görüş birliği bulunmasa da obezite, diyabet yani şeker hastalığı, karaciğerde yağlanma, diş problemleri gibi sorunlara neden olduğu biliniyor.