Fizik-Kimya-Matematik
Sefa Aktaş
22/05/2015 - 14:02

TÜBİTAK 46. Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Final Yarışması

Final sergisi 25-27 Mayıs 2015 tarihleri arasında Ankara Ticaret Odası (ATO) Congresium Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda yapılacak ve 29 Mayıs 2015’teki ödül töreni ile son bulacak.

Lise öğrencilerini temel, sosyal ve uygulamalı bilim alanlarında çalışmalar yapmaya teşvik etmek, çalışmalarını yönlendirmek ve bilimsel gelişmelerine katkıda bulunmak amacıyla TÜBİTAK Bilim İnsanı Destekleme Daire Başkanlığı’nca (BİDEB) her yıl bilgisayar, biyoloji, fizik, kimya, matematik, coğrafya, psikoloji, sosyoloji ve tarih alanlarında Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması düzenleniyor.

46 yıldır düzenlenen Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’na 2014’te 10.418 proje başvurusu yapılırken 2015’te bu sayı %32 oranında artarak 13.775’e yükseldi. Bu yılki yarışmaya Türk dili ve edebiyatı da dâhil edilerek alan sayısı 10’a çıkarıldı.

31 Mart – 2 Nisan 2015 tarihleri arasında Ankara, Erzurum, Eskişehir, İstanbul Asya, İstanbul Avrupa, İzmir, Kayseri, Konya, Malatya, Mersin, Samsun ve Van olmak üzere 12 bölgede toplam 1197 proje sergilendi ve bu sergilerde başarılı bulunan 202 proje final yarışmasında sergilenmeye hak kazandı. Final sergisi 25-27 Mayıs 2015 tarihleri arasında Ankara Ticaret Odası (ATO) Congresium Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda yapılacak ve 29 Mayıs 2015’teki ödül töreni ile son bulacak.

Yarışmada birincilik, ikincilik, üçüncülük ve teşvik ödüllerinin yanı sıra yılın genç araştırmacısı ödülü de sahibini bulacak.

Dereceye giren öğrencilere ve öğretmenlerine para ödülü ve başarı belgesi verilecek. Ayrıca yarışmada birinci, ikinci ve üçüncü olan öğrenciler üniversite sınavına girdikleri yıl, bir kereye mahsus olmak üzere alanlarıyla ilgili bir bölümü seçmeleri halinde yarışmada aldıkları derece ile orantılı ek katsayı uygulamasından yararlanacak.

Fizik-Kimya-Matematik

g kuvveti terimi, bir nesnenin “birim kütlesinin” maruz kaldığı, ağırlık hissi uyandıran “mekanik” kuvveti ifade etmek için kullanılır.

Sıcaklık ve ısı kavramları benzer çağrışımlar yaptığı için günlük yaşamda sıkça ve yanlış şekilde birbirinin yerine kullanılır.