Uzay
Prof. Dr. Levent Kurnaz
10/02/2021 - 19:59

Yıldızlar Nasıl Yaşar ve Ölür?

Prof. Dr. Levent Kurnaz, yıldızların nasıl oluştuğunu, zaman içinde geçirdikleri değişimleri ve ömürlerinin sonuna geldikten sonra yıldızları neler beklediğini Güneş örneği üzerinden açıklıyor.

Prof. Dr. Levent Kurnaz, Bilim Genç sesli yayınının yeni bölümünde yıldızların nasıl oluştuğunu, zaman içinde geçirdikleri değişimleri ve ömürlerinin sonuna geldikten sonra yıldızları neler beklediğini Güneş örneği üzerinden açıklıyor.

Yıldızlar büyük oranda hidrojen ve helyumdan oluşan, karanlık uzayda ışık saçan ve gökyüzünde bir nokta şeklinde görülen plazma küreleridir. Bu plazma kürelerinden biri de Dünya’yı yaşanabilir kılan Güneş.

Peki, yakıt olarak hidrojen ve helyumu kullanan yıldızlar nasıl “yaşar” ve “ölür”? Bir yıldız olan Güneş’i gelecekte neler bekliyor? Prof. Dr. Levent Kurnaz, Bilim Genç sesli yayınının yeni bölümünde bu soruları cevaplıyor.

Bu sesli yayını
bilim genç sesli yayin spotifybilim genç sesli yayin apple
bilim genç sesli yayin googlebilim genç sesli yayin google

Uzay

Uluslararası bir araştırma grubu, atmosferin üst kısımlarında yeryüzüne elektronlar yağdıran bir uzay fırtınası keşfetti.

Sizce ışık hızına yakın hızlarla seyahat etme imkânımız olsaydı evrenin tamamını keşfedebilir miydik?