Sağlık
Dr. Mahir E. Ocak
16/11/2021 - 16:53

Penisilin Bakterileri Nasıl Öldürür?

Penisilini de içine alan β-laktam antibiyotiklerinin bakterileri nasıl öldürdüğü açıklığa kavuşturuldu.

Uzun süredir bakteriyel hastalıkların tedavisinde kullanılan β-laktam antibiyotikleri bugüne kadar yüz milyonlarca insanın hayatını kurtardı. Geçmişte β-laktam antibiyotiklerinin, bakterilerin hücre zarının büyümesini engelleyerek onları öldürdüğü biliniyordu ancak bu sürecin detayları hakkında yeterli bilgi yoktu.

Sheffield Üniversitesinden bir grup bilim insanı kısaca MRSA olarak adlandırılan, antibiyotiklere karşı direnç geliştirmiş bir tür bakteri üzerinde atomik kuvvet mikroskobu kullanarak çalışmalar yaptı. Araştırmacılar β-laktam antibiyotiklerinin, bakterilerin hücre zarının dört bir tarafında delikler açtığını tespit etti. Bakteriler büyümeye devam ettikçe hücre zarındaki delikler de giderek büyüyor ve eninde sonunda bakterinin ölmesine neden oluyor. Detaylı bilgiye Dr. Barthalomiej Salamaga ve arkadaşlarının Proceedings of The National Academy of Sciences (USA)’ta  yayımladıkları makaleden ulaşabilirsiniz.

Sağlık

Yazın sıcak havalarda, spor yaparken ya da aşırı tuzlu yiyecekler tükettikten sonra hiç doya doya su içmek istediniz mi? Peki sizce beynimiz susadığımızı nasıl algılıyor?

Hücrelerin yapısını detaylı olarak görüntülemek için kullanılan bir yöntemde önemli ilerlemeler kaydedildi.