Ata'ya Saygı
![Ata'ya Saygı](/sites/default/files/styles/770px_node/public/imag0815_0_0.jpg?itok=_cQbwpbi)
Birbirini etkileyen robotlarımız iş başında. Robotumuz Ata'mızın önüne geldiğinde İstiklâl Marşımızı okuyor.
Giriş
Birbirini etkileyen robotlarımız iş başında. Mesafe algılayıcı seçtiğiniz mesafe boyunce seçtiğiniz işlemleri gerçekleştirir. Ses kaydedici bir alt program eşliğinde sisteme dahil olur. Çağırılarak işe başlar.
Çalışmamızda ;
İki robot kullanık. Birinci robotumuz mesafe okuyucu ile mesafemizi okuyor. eğer mesafe<20 değilse 70 hızla ileri gidiyor. mesafe<20 olunca ise sürüşümüzü durduruyor. 2. robotumuz mesafe okuyarak işe başlıyor. mesafe olarak ilk robotumuzu görüyor. ilk robotumuz ilerleyip 2. robotu gördüğünde duruyor. ikinci robotumuz ize 1. robotumuzu görünce önce sıfır sola dönüyo belli bir süre. Tam Atamızın önüne geldiğinde İstiklal Marşımızı okuyor. ;)
Amacı
Çalışmamızın amacı ;
mesafe algılayıcı ile hareket ve dönüşü sağlamak , ayrıca ses kaydedici sayesinde İstiklal Marşımızın okunmasını sağlamaktır.
Yöntem
Çalışmamız da ;
Algılayıcılardan mesafe algılayıcını kullandık. Ayrıca diğer robotumuza kayıt ı manuel , play i ise alt program ile yaptık ki her iki yollada işlem gerçekleştirilebildiği görülsün istedik.her iki robotumuz da birbirini etkileyerek istediğimiz İstiklal Marşımızı Ata mızın huzurunda söylediler.
Sonuç ve Tartışma
Sonuçta ;
Mesafe algılayıcı , alt program , çağır ve ses kayıt- play işlemleri eğlenceli bir şekilde öğrenilmiş oldu. Çalışmaya maket ile görsel boyut kazandırıldı.
Kaynaklar
Hendekyanı Ortaokulu Öğrencileri
Ekip Tanıtımı
Danışman Öğretmen :Gönül TEKİN
Ekip Elemanları : Şevval YUVARLAKTAŞ
Ekin İPÇİ
Efe Arda YAVAŞ
Arda KARAKAŞ
Bedirhan YILMAZ