Görme Engelliler İçin Kılavuz O-Bot

O-Bot'umuz çizgi algılayıcı sayesinde beyaz zemin üzerine oluşturduğumuz siyah yolu takip etmekte ve engel gördüğü zaman ses kartına yüklediğimiz engel var sesini oynatmaktadır.
Giriş
O-BOTUMUZA ÖNCEDEN BELİRLEDİĞİMİZ YOL KLAVUZ OLMAKTA, O-BOTUMUZDA GÖRME ENGELLİ VATANDAŞLARIMIZA KLAVUZ OLMKTADIR.
Amacı
O-BOTUMUZA GÖRME ENGELLİLERİMİZE KLAVUZ OLMASI İÇİN BİR AKIŞ ŞEMASI HAZIRLADIK,O-BOTUMUZ ÇİZGİ ALGILAYICI SAYESİNDE BEYAZ ZEMİN ÜZERİNE OLUŞTURDUĞUMUZ SİYAH YOLU TAKİP ETMEKTE VE ENGEL GÖRDÜĞÜ ZAMAN SES KARTINA YÜKLEDİĞİMİZ ENGEL VAR SESİNİ OYNATMAKTADIR.BU SAYEDE GÖRME ENGELLİ VATANDAŞLARIMIZA KLAVUZ OLMAKTADIR.
Yöntem
BEYAZ ZEMİN ÜZERİNE SİYAH BANTLA BİR YOL BELİRLEDİK, SES KARTINA ENGEL VAR SESİNİ YÜKLEDİK VE AKIŞ ŞEMAMIZI O-BOTUMUZA YÜKLEDİK. DENEYEREK O-BOTUMUZUN ENGELLİ VATANDAŞLARA KLAVUZ OLMASINI SAĞLADIK.
Sonuç ve Tartışma
O-BOTUMUZ ÖNCEDEN BELİRLEDİĞİMİZ YOLU TAKİP ETTİ VE ENGEL GÖRDÜĞÜ ZAMAN DURUP BİZE ENGEL OLDUĞUNU SÖYLEDİ.BU SAYEDE GÖRME ENGELLİ VATANDAŞLARIMZ İÇİN KLAVUZ O-BOTU TASARLAMIŞ OLDUK ESİNİ YÜKLEDİK VE AKIŞ ŞEMAMIZI O-BOTUMUZA YÜKLEDİK. DENEYEREK O-BOTUMUZUN ENGELLİ VATANDAŞLARA KLAVUZ OLMASINI SAĞLADIK.
Kaynaklar
TÜBİTAK BİLİM GENÇ DERGİSİNDE VE SİGUFU FİZİK FACEBOOK BAĞLANTISINDAN GÖRME ENGELLİLERLE İLGİLİ BAŞKA PROJELERE ULAŞABİLİRSİNİZ.
Ekip Tanıtımı
HAZIRLAYAN ÖĞRENCİ : ALPEREN TÜRKMEN 7/D SINIFI
DANIŞMAN ÖĞRETMEN : EMRAH TÜRSEVEN