Ayakta Kullanılan Sıralar
Texas A&M Üniversitesi’nde yapılan bir çalışmaya göre ayakta kullanılan sıralarda ders dinleyen öğrenciler oturaklı sıralardaki öğrencilere göre derse daha iyi odaklanıyor.
Texas A&M Üniversitesi’nde yapılan bir çalışmaya göre ayakta kullanılan sıralarda ders dinleyen öğrenciler oturaklı sıralardaki öğrencilere göre derse daha iyi odaklanıyor. International Journal of Health Promotion and Education’da yayımlanan çalışmada 4. sınıfa devam eden 300 öğrenci derse katılma ve derse karşı ilgisiz davranışlar gösterme gibi değişkenler kullanılarak incelendi. Sonuçlar ayakta kullanılan sıralarda ders dinleyen çocukların oturaklı sıralarda ders dinleyenlere göre derse %12 oranında daha fazla katıldığını gösteriyor. Araştırmacılar bu durumu, basit fiziksel hareketlerin beynimizdeki bilişsel düşünmeyi uyararak dikkatimizi artırması şeklinde yorumluyor. Ayakta ders dinlemek çocuklarda obezitenin önlenmesinde de faydalı olabilir. Daha önce yapılan araştırmalar, ayakta ders dinleyen öğrencilerin oturanlara oranla %15 oranında daha fazla kalori harcadıklarını göstermişti.