Sağlık
Fatma Gönen
23/06/2022 - 17:23

Kaygıyı Azaltmaya Yardımcı Olan Besinler

Beslenme ve Diyet Uzmanı Fatma Gönen, Bilim Genç sesli yayınının yeni bölümünde kaygıyı düzenlemeye yardımcı olan besinler hakkında bilgi veriyor.

Stres ve kaygı hayatımızın ayrılmaz bir parçası. Bu duygular bir şeylerin yolunda gitmediği konusunda bizi uyarıyor, hızlı bir şekilde tepki vermemizi sağlıyor ve potansiyel olarak tehlikeli durumlardan koruyor. Ancak kısa süre tecrübe edildiğinde faydalı olan stres ve kaygı, uzun süre devam ettiğinde fiziksel ve psikolojik sağlığımızı olumsuz etkileyebiliyor.

Önemli olaylar sırasında ortaya çıkan kaygı duygusu, kontrol edilemez olduğunda kaygı bozukluğu hâline gelebiliyor. Kaygı bozukluğunun tedavisinde konuşma terapisi ve ilaç gibi farklı tedaviler kullanılıyor. Bununla birlikte bazı araştırmalar doğru beslenme, kaliteli uyku, nefes egzersizleri gibi yaşam tarzı değişikliklerinin de kaygı bozukluğu sorunuyla baş etmeye yardımcı olabileceğini gösteriyor.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Fatma Gönen, Bilim Genç sesli yayınının yeni bölümünde kaygıyı düzenlemeye yardımcı olan besinler hakkında bilgi veriyor.

Bilim Genç sesli yayınlarını SoundCloud, YouTube, Spotify, Google ve Apple podcast kanallarımız üzerinden dinleyebilir ve güncel içeriklerimizden anında haberdar olmak için kanallarımızı takip edebilirsiniz.

Bu sesli yayını
bilim genç sesli yayin spotifybilim genç sesli yayin apple
bilim genç sesli yayin googlebilim genç sesli yayin google
 
Hazırlayan ve Seslendiren Hakkında:
Fatma Gönen
Beslenme ve Diyet Uzmanı
 

Sağlık

Yürümek sağlığımız için önemli bir aktivite. Yavaş yürümek yerine tempolu yürüyüşü tercih edenlerdenseniz size güzel bir haberimiz var: Tempolu yürüyüşün biyolojik yaşlanmayı yavaşlattığı belirlendi.

2022 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonuçları açıklandı. Tercih süreci 5 Ağustos’a kadar devam edecek. Biz de Bilim Genç olarak bu süreçte günümüzde popüler olan bölümlerden birkaçını sizlere tanıtacağız. Bilim Genç’i takip etmeyi unutmayın!