Konya Bilim Merkezi İslam Bilim Tarihi Yaz Okulu
Geçen senenin yaz tatilinde, Konya Bilim Merkezi’nde diğer bilim merkezleri ve okullara örnek olacak bir organizasyon düzenlendi. 12 Temmuz - 20 Ağustos 2016 tarihleri arasında Konya Bilim Merkezi’nde, Konya Türk Telekom Sosyal Bilimler Lisesi’nden 12 ortaöğretim öğrencisi için yaz okulu programı yapıldı.
Geçen senenin yaz tatilinde, Konya Bilim Merkezi’nde diğer bilim merkezleri ve okullara örnek olacak bir organizasyon düzenlendi. 12 Temmuz - 20 Ağustos 2016 tarihleri arasında Konya Bilim Merkezi’nde, Konya Türk Telekom Sosyal Bilimler Lisesi’nden 12 ortaöğretim öğrencisi için yaz okulu programı yapıldı.
Yaz okulu programı çerçevesinde öğrencilere temel düzeyde bilim tarihi dersleri verildi. Coğrafya, astronomi, kimya, fizik, tıp, matematik gibi temel disiplinlerde Müslümanların gerçekleştirdiği bilimsel hareketler, oluşumlar ve bunların tarihsel süreçlerinin işlendiği derslerde Orta Çağ eğitim kurumları, geometrik desenler, simya, madencilik ve deprem gibi özel temalara da değinildi. Ayrıca bu disiplinlerin günümüz dünyasındaki önemi ve teknolojiye katkısı da vurgulandı.
Derslerin yanı sıra parfüm yapma, geometrik desenler çizme, gece gökyüzü gözlemi gibi farklı alanlarda çeşitli atölyeler de düzenlendi ve bu etkinliklerin sonunda sunmak üzere katılımcıların türlü projeler yapması ve böylece programı benimsemeleri amaçlandı.
Program kapsamında İslam medeniyetinin altın çağı (700-1700) süresince Arapçanın bilim dili oluşundan kâğıdın imalatına, Cabir’in sülfürik asidi icat etmesinden Elhamra’da altın oranın keşfine kadar birçok konu derslerde işlendi. İslam’ın bilime katkısının yanı sıra bilimin de Müslüman kültür havzasına katkısı ve bu katkıların ekonomik, psikolojik ve sosyolojik boyutları da derslerin içeriğine dâhil edildi. Harezmî, Birunî, İbnu’l-Heysem gibi bazı önemli Müslüman bilim insanlarının bu süreçteki rolleri anlatıldı ve bugün onların mirasından nasıl bir rol-model ortaya çıkarılacağı üzerinde öğrencilerin fikir yürütmesi sağlandı.
Yaz okulunda İslam bilim tarihi incelemeleri yapılırken geçmişle övünmekten veya maziye nostaljik bir özlem duymaktan çok, geçmişin mirası üzerinde düşünme ve o zamandan bugüne dersler çıkarma hususunun altı çizilerek, öğrencilerin tüm insanlığın ortak ürünü olan medeniyetin oluşmasında kendi kültürümüzün rolünü tespit etmeleri ve katkıları geliştirmeye yönelik ne tür çalışmalarda bulunabilecekleri konusunda teşvik edilmeleri hedeflendi.