logo
Menü
Giriş yap Üye ol
  • Anasayfa Anasayfa
Popüler Bilim

Popüler Bilim

Soru - Cevap

Soru - Cevap

Tasarla ve Yap

Tasarla ve Yap

Deneyler

Deneyler

Bilim Genç TV

Bilim Genç TV

Gökbilim

Gökbilim

Yeryüzü

Yeryüzü

Sesli Yayın

Sesli Yayın

Bilim Çizgi

Bilim Çizgi

Periyodik Tablo

Periyodik Tablo

Yeryüzü

Bunu Biliyor muydunuz?

Yarışmalar

Yarışmalar

  • Popüler Bilim Bilim Genç' i Tanıyın
    • - Bilim Genç Hakkında
    • - Ekibimiz
    • - İçerik Kullanım Şartları
    • - İletişim
  • Bilim Genç TÜBİTAK’ın dijital ortamda ücretsiz popüler bilim yayınıdır.

logo
Arama
Giriş yap
  • Popüler Bilim Popüler Bilim
  • Soru - Cevap Soru - Cevap
  • Tasarla ve Yap Tasarla ve Yap
  • Deneyler Deneyler
  • Bilim Genç TV Bilim Genç TV
  • Yarışmalar Yarışmalar
  • Gökbilim Gökbilim
  • Yeryüzü Yeryüzü
  • Sesli Yayın Sesli Yayın
  • Bilim Çizgi Bilim Çizgi
  • Bunu Biliyor muydunuz? Bunu Biliyor muydunuz?
  • Periyodik Tablo Periyodik Tablo
  • Popüler Bilim Bilim Genç' i Tanıyın
    • - Bilim Genç Hakkında
    • - Ekibimiz
    • - İçerik Kullanım Şartları
    • - İletişim
  • Bilim Genç TÜBİTAK’ın dijital ortamda ücretsiz popüler bilim yayınıdır.

Güneş’teki Enerjiyi Yeryüzünde Üretmek Mümkün mü?

Yarım Tonluk Uzay Çöpü Kosmos-482 Okyanusa Düştü!

XMM-Newton Uydusu Kozmik Devin Kalp Atışlarını Yakaladı

Satranç Mayıs 2025

Bilim Genç’e İçerik Hazırlamak İster misiniz?

WASP-127b'nin Atmosferinde Ses Hızını Aşan Rüzgârlar

Uzay Çöpü Kosmos-482’nin Dünya’ya Düşmesi Bekleniyor!


Makine Öğrenmesi ile Taş-Kâğıt-Makas Oyunu Geliştirelim

Cumhur Torun
14/06/2021

Tasarla ve Yap köşesinin bu etkinliğinde blok tabanlı bir yapay zekâ uygulaması olan PictoBlox ile makine öğrenmesi yöntemini kullanarak taş-kâğıt-makas oyunu geliştiriyoruz. 

Makine Öğrenmesi ile Taş-Kâğıt-Makas Oyunu Geliştirelim

Bilmekte Fayda Var!

Yapay zekâ teknolojisinin bir dalı olan makine öğrenmesi, sürücüsüz araçlardan çeviri uygulamalarına, yüz tanıma teknolojisinden sanal asistanlara, günlük hayatımızın nerdeyse her alanında karşımıza çıkıyor. Bir görevin programlama adımlarının yazılarak değil, bir veri seti kullanılarak yapay zekâ tarafından kendi kendine öğrenilip yapılabilmesine makine öğrenmesi denir.

Yapay zekâ yazılımının makine öğrenmesi ile öğrenebilmesi için bir veri setine ihtiyaç vardır. Örneğin yazılıma kedi ve köpek fotoğraflarından oluşan bir veri seti sunularak bununla bir makine öğrenmesi modeli oluşturulabilir. Ardından modele veri setinde olmayan bir kedi veya köpek resmi sunulduğunda, model bu resmin bir kediye mi yoksa köpeğe mi ait olduğunu tahmin edebilir. Tahminin doğruluğu veri setindeki verilerin sayısı ve çeşidi gibi farklı değişkenlere bağlıdır.

Makine öğrenmesi ile tıbbi bilgisayar görüntülerinden kanser teşhisi, öksürük seslerinden COVID-19 teşhisi, göz dibi görüntüleri ile hipertansiyon teşhisi gibi birçok çalışma yapılıyor. Bu çalışmalar sayesinde doktorların daha doğru teşhis koymalarına yardımcı olunuyor.

Son yıllarda yüz tanıma, görüntü işleme, nesne tanıma gibi konularda çalışabilecek blok tabanlı yapay zekâ programları geliştirildi. Biz de Tasarla ve Yap köşesinin yeni etkinliğinde bu programlardan biri olan PictoBlox’u kullanarak makine öğrenmesi ile bir taş-kâğıt-makas oyunu geliştiriyoruz.

Nelere İhtiyacımız Var?

  • İnternet bağlantısı olan bilgisayar
  • Web kamerası

Ne Yapıyoruz?

Öncelikle taş-kâğıt-makas oyunu için gerçekleştireceğimiz oyun senaryosunu inceleyelim. Daha sonra blok tabanlı bir yapay zekâ uygulaması olan PictoBlox’u kullanarak makine öğrenmesi yöntemi ile taş-kâğıt-makas oyununu geliştirelim.

 

 

Ne Oldu?

Bu etkinlikte ilk olarak taş-kâğıt-makas oyunu için kendi veri setimizi oluşturduk ve bu veri seti ile makine öğrenmesi modelini eğittik. Bu model, kameradan alınan görüntülerdeki taş-kâğıt-makas hareketlerine karşılık gelen el işaretlerinin ne olduğunu başarılı bir şekilde tahmin edebildi. Daha sonra eğittiğimiz modeli PictoBlox uygulamasına yükledik. Ardından bu uygulamayı kullanarak taş-kâğıt-makas oyunundaki hareketlerden rastgele seçilen bir tanesi ile kameradan alınan görüntüdeki el işaretinin karşılaştırılmasıyla sonucun belirlendiği bir oyun geliştirdik.

Kaynaklar:

  • https://machinelearningforkids.co.uk/?lang=en#!/about
  • https://www.ibm.com/downloads/cas/GB8ZMQZ3?_ga=2.66925550.1996875270.1623231493-419009416.1623231493

Yazar Hakkında:

Cumhur Torun
Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Kastamonu Taşmektep Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

 

Konu
Yapay Zekâ

paylaş

En Çok Okunan Makaleler

Lise Öğrencileri İçin 2025 Yılı TÜBİTAK Bilim Kamplarına Katılım Başvuruları Başladı!

Duyurular • 02-01-2025

Bilim Genç’e İçerik Hazırlamak İster misiniz?

Duyurular • 12-05-2025

Pestisit Nedir? Pestisitler Zararlı mıdır?

Haberler • 30-04-2025

Kozmik Gezegen Otopsisi: Yıldızına Yaklaşarak Atmosferine Dalan Gezegen

Gökbilim • 29-04-2025

Bilim Genç Kafede Bilim Etkinliği: “Antarktika Hikâyeleri”

Duyurular • 24-04-2025

Gökyüzünde Gezegen Şöleni

Haberler • 25-01-2025

Keçilerin Göz Bebekleri Neden Dikdörtgen Şeklindedir?

Soru - Cevap • 15-02-2025

Astronot Suni Williams Uzay Yürüyüşünde Rekor Kırdı

Haberler • 31-01-2025

Meşhur Matematik Problemi: ‘‘Taşınan Kanepe Problemi’’ Çözüldü

Haberler • 30-01-2025

Anadolu Parsının En Net Görüntüsü Kaydedildi

Haberler • 07-12-2024

Bilim Genç Logo
Tekrardan Hoşgeldiniz!

Bilim Genç’in kozmik derinliklerinde yolculuğa başlamak için giriş yapın.

Bir hesabınız yok mu? Üye olun

Sayfayı Paylaş
Twitter'da paylaş telegram'da paylaş Whatsapp'da paylaş facebook'da paylaş
Bağlantıyı kopyala
baylaş