Makine Öğrenmesi ile Taş-Kâğıt-Makas Oyunu Geliştirelim
Tasarla ve Yap köşesinin bu etkinliğinde blok tabanlı bir yapay zekâ uygulaması olan PictoBlox ile makine öğrenmesi yöntemini kullanarak taş-kâğıt-makas oyunu geliştiriyoruz.
Bilmekte Fayda Var!
Yapay zekâ teknolojisinin bir dalı olan makine öğrenmesi, sürücüsüz araçlardan çeviri uygulamalarına, yüz tanıma teknolojisinden sanal asistanlara, günlük hayatımızın nerdeyse her alanında karşımıza çıkıyor. Bir görevin programlama adımlarının yazılarak değil, bir veri seti kullanılarak yapay zekâ tarafından kendi kendine öğrenilip yapılabilmesine makine öğrenmesi denir.
Yapay zekâ yazılımının makine öğrenmesi ile öğrenebilmesi için bir veri setine ihtiyaç vardır. Örneğin yazılıma kedi ve köpek fotoğraflarından oluşan bir veri seti sunularak bununla bir makine öğrenmesi modeli oluşturulabilir. Ardından modele veri setinde olmayan bir kedi veya köpek resmi sunulduğunda, model bu resmin bir kediye mi yoksa köpeğe mi ait olduğunu tahmin edebilir. Tahminin doğruluğu veri setindeki verilerin sayısı ve çeşidi gibi farklı değişkenlere bağlıdır.
Makine öğrenmesi ile tıbbi bilgisayar görüntülerinden kanser teşhisi, öksürük seslerinden COVID-19 teşhisi, göz dibi görüntüleri ile hipertansiyon teşhisi gibi birçok çalışma yapılıyor. Bu çalışmalar sayesinde doktorların daha doğru teşhis koymalarına yardımcı olunuyor.
Son yıllarda yüz tanıma, görüntü işleme, nesne tanıma gibi konularda çalışabilecek blok tabanlı yapay zekâ programları geliştirildi. Biz de Tasarla ve Yap köşesinin yeni etkinliğinde bu programlardan biri olan PictoBlox’u kullanarak makine öğrenmesi ile bir taş-kâğıt-makas oyunu geliştiriyoruz.
Nelere İhtiyacımız Var?
- İnternet bağlantısı olan bilgisayar
- Web kamerası
Ne Yapıyoruz?
Öncelikle taş-kâğıt-makas oyunu için gerçekleştireceğimiz oyun senaryosunu inceleyelim. Daha sonra blok tabanlı bir yapay zekâ uygulaması olan PictoBlox’u kullanarak makine öğrenmesi yöntemi ile taş-kâğıt-makas oyununu geliştirelim.
Ne Oldu?
Bu etkinlikte ilk olarak taş-kâğıt-makas oyunu için kendi veri setimizi oluşturduk ve bu veri seti ile makine öğrenmesi modelini eğittik. Bu model, kameradan alınan görüntülerdeki taş-kâğıt-makas hareketlerine karşılık gelen el işaretlerinin ne olduğunu başarılı bir şekilde tahmin edebildi. Daha sonra eğittiğimiz modeli PictoBlox uygulamasına yükledik. Ardından bu uygulamayı kullanarak taş-kâğıt-makas oyunundaki hareketlerden rastgele seçilen bir tanesi ile kameradan alınan görüntüdeki el işaretinin karşılaştırılmasıyla sonucun belirlendiği bir oyun geliştirdik.
Kaynaklar:
- https://machinelearningforkids.co.uk/?lang=en#!/about
- https://www.ibm.com/downloads/cas/GB8ZMQZ3?_ga=2.66925550.1996875270.1623231493-419009416.1623231493
Yazar Hakkında: