Mekanik Bilgisayar Oyunu
Minnesota Üniversitesi’nden Paul Boswell, çocuklara ve yetişkinlere programlamayı eğlenceli bir şekilde öğretmek için bir oyun geliştirdi.
Turing Tumble
Hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olan bilgisayarların nasıl çalıştığı birçoğumuz için karmaşık bir bulmaca gibidir. Bu inanışın doğru olmadığını düşünen Minnesota Üniversitesi’nden Paul Boswell, çocuklara ve yetişkinlere programlamayı eğlenceli bir şekilde öğretmek için bir oyun geliştirdi. Turing Tumble isimli oyunda (oyunun ismi modern bilgisayarların babalarından biri kabul edilen Alan Turing tarafından geliştiren Turing makinesine vurgu yapıyor) yeterince büyük bir oyun tahtası kullanırsanız sıradan bir bilgisayarın yapabileceği her şeyi yapabilirsiniz.
Turing Tumble temel olarak bir oyun tahtası, mavi ve kırmızı renkte bilyeler ve altı farklı şekle sahip akıllı parçadan oluşuyor.
Oyunda amaç oyun tahtasının üst kısmındaki bilyeleri istenilen şekillerde tahtanın alt kısmında toplamak.
Başlangıçta kırmızı bilyeler oyun tahtasının üst kısmının sağ tarafına, mavi bilyeler ise sol tarafına yerleştiriliyor. Oyun bir bilyenin düşmesiyle başlıyor. Altı farklı şekildeki akıllı parçalar bilyelerin aşağıya inerken hangi yolu izleyeceğini belirliyor. Oyun tahtasının altında ise sağda ve solda olmak üzere hareket edebilen iki kol bulunuyor. Akıllı parçalara çarpıp yön değiştirerek aşağı inen bilye, sol taraftaki kola çarparsa üst kısımdan yeni bir mavi bilye serbest kalıyor. Eğer bilye sağ taraftaki kola çarparsa bu durumda yukarıdan yeni bir kırmızı bilye aşağı düşmeye başlıyor.
Oyunla birlikte verilen kitapçıkta basitten karmaşığa farklı zorluk derecelerine sahip hedefler var. Farklı şekillerdeki akıllı parçalardan uygun olanlar, uygun yerlere yerleştirilerek bu hedefler gerçekleştirilmeye çalışılıyor.
Turing Tumble projesinin hayata geçebilmesi için gerekli olan kaynak Kickstater platformunda toplanmaya çalışılıyor.