Uzay
Dr. Mahir E. Ocak
16/01/2015 - 12:17

Yaşanabilir Bölgede Sekiz Yeni Ötegezegen

Harvard-Smithsonian Astrofizik Merkezi’nde çalışan gökbilimciler, yörüngesi yıldızının yaşama elverişli bölgesinin içinde kalan sekiz yeni ötegezegen keşfetti.

Harvard-Smithsonian Astrofizik Merkezi’nde çalışan gökbilimciler, yörüngesi yıldızının yaşama elverişli bölgesinin içinde kalan sekiz yeni ötegezegen keşfetti. Bu gezegenlerin ikisinin bugüne kadar keşfedilenler arasında Dünya’ya en çok benzeyen gezegenler olduğu açıklandı.

Dünya’ya çok benzeyen iki gezegene Kepler-438b ve Kepler-442b isimleri verildi. Kepler-438b yıldızının etrafındaki bir turunu yaklaşık 35 günde tamamlıyor. Çapı Dünya’nın çapından yaklaşık %12 daha büyük olan bu gezenin Dünya’ya göre %40 daha fazla ışık aldığı ve %70 ihtimalle kaya çekirdekli olduğu belirtiliyor. Hesaplara göre bu gezegenin yörüngesi %70 ihtimalle yıldızının yaşama elverişli bölgesinin içinde kalıyor.

Kepler-442b olarak adlandırılan ötegezegen ise yıldızının etrafındaki bir turunu yaklaşık 112 günde tamamlıyor. Bu gezegenin aldığı ışık miktarı Dünya’nın aldığı ışık miktarının 2/3’ü kadar. Hesaplara göre bu gezegenin yörüngesi %97 ihtimalle yıldızının yaşama elverişli bölgesinin içinde kalıyor.

Uzay

Mars’ın iç yapısını inceleyen InSight’ın topladığı veriler, Kızıl Gezegen’in çekirdeğinin yarıçapının 1.810-1.860 kilometre olduğunu gösteriyor.

Prof. Dr. Levent Kurnaz Bilim Genç sesli yayınının yeni bölümünde asteroit madenciliğini anlatıyor.